Marketing & Promotie

Loop geen gasten mis, zorg voor voldoende reviews

Bed & Breakfast Nederland
Heeft je B&B minder dan vijf reviews op Bedandbreakfast.nl? Dan is de kans groot dat veel bezoekers jouw accommodatie aan zich voorbij laten gaan. Gelukkig kun je snel en eenvoudig meer reviews verzamelen, waardoor jouw B&B beter vindbaar is op Bedandbreakfast.nl én Google. 

Bedandbreakfast.nl

Bezoekers boeken sneller bij B&B’s met veel reviews, omdat deze makkelijk vindbaar zijn en betrouwbaar overkomen.

  1. Gebruik het reserveringssysteem op Bedandbreakfast.nl of installeer de gratis reserveringsmanager van Bedandbreakfast.nl op je eigen website.
  2. Alle gasten die via ons reserveringssysteem bij jou boeken, of die je zelf handmatig hebt ingevoerd, ontvangen de dag na hun verblijf een uitnodiging om een beoordeling te schrijven op Bedandbreakfast.nl.
  3. De gast schrijft een review, waaruit een reviewscore voortkomt.
  4. Deze reviewscore wordt door Bedandbreakfast.nl verstuurd naar Google.
  5. In het zoekresultaat van Google worden review-sterren bij je B&B getoond; hoe meer reviews met een hoge score op Bedandbreakfast.nl, des te meer sterren Google zal tonen.

Wacht dus niet langer met het verzamelen van veel reviews. Je bed & breakfast wordt dan niet alleen beter vindbaar op Bedandbreakfast.nl en Google, maar je maakt ook een betrouwbare indruk op bezoekers, wat allemaal leidt tot meer reserveringen!

Over de auteur

Josjah Thalen

Eindredacteur bij Bedandbreakfast.eu B.V.

5 Reacties

    • Dag Arie, je doet niets fout, Bedandbreakfast.nl geeft de review-informatie automatisch door aan Google. Google toont vervolgens de sterren bij jouw B&B (lees: je presentatiepagina op Bedandbreakfast.nl). Als ik nu Google naar ‘Hamshorst’ dan staat jouw eigen site bovenaan en daaronder je vermelding op Bedandbreakfast.nl. Daar zie ik 5 sterren staan, heel mooi dus!

  • Ik kan een tip toevoegen: wees duidelijk wat mensen van je kunnen verwachten, dan voorkom je teleurstellingen.
    Ik heb de criteria van de review overgenomen op mijn site en daarachter geschreven wat ze kunnen verwachten. Dit heeft duidelijk betere reviews opgeleverd.
    Een voorbeeld: iemand vond bij ons de service matig omdat ik geen broodjes bak. ( mensen hebben een eigen keukenblok op de kamer en kunnen hier zelf broodjes bakken).
    Ik heb nu duidelijk vermeld dat ik geen broodjes bak, maar ook vermeld wat ik wel doe: fietsen ophalen, er ligt heel veel info over de omgeving etc etc.

    • Dag Renate, dit is absoluut waar. Met ‘verwachtingen-management’ kun je ontevredenheid voor een groot deel voorkomen. Het werkt ook andersom: verwachtingen overtreffen en je gasten aangenaam verrassen! Bedankt voor je aanvulling.

      • Maar goed dat ik de nieuwsbrief wat intensiever ga lezen,
        Dat de review scores op google te zien zijn wist ik niet en zie ik nu pas.
        Bij vertrek vraag ik de gasten meestal of ze me een plezier willen doen door een review te versturen, dit werkt prima, gasten hebben niet altijd duidelijk wat het voor je betekent, soms zien ze het verzoek van bedandbreakfast.nl over het hoofd omdat ik ze handmatig toegevoegd heb in de beschikbaarheidskalender.

Laat een reactie achter