Algemeen

Bezoekersmotieven

Waarom kiest iemand voor je B&B? Dat heeft grotendeels te maken met bezoekersmotieven van de gast. Om je te onderscheiden is het belangrijk inzicht te hebben in de bezoekersmotieven van potentiële gasten. Speel hier vervolgens op in!

Diverse Bezoekersmotieven

Uit onderzoek van Bedandbreakfast.nl blijkt dat 90% van de gasten in een B&B overnacht vanwege een toeristisch motief. De overige 10% van de gasten bezoekt een B&B vanuit een zakelijk motief. Gasten kiezen vaak voor een B&B vanwege de huiselijke sfeer en kleinschaligheid. Vooral de persoonlijke service door de gastheer of gastvrouw wordt enorm gewaardeerd.

Het belang van de ligging

Gasten kiezen vaak voor een B&B nadat de bestemming bekend is. De omgeving waarin de B&B gelegen is, is dus van cruciaal belang. Veel B&B’s geven aan in een landelijke omgeving aan een fiets- of wandelroute te liggen. Dit sluit goed aan bij de wensen van B&B-liefhebbers. Daarnaast zijn er B&B-liefhebbers die graag steden bezoeken. Deze groep kiest voor je B&B vanwege de stad waarin je gevestigd bent of bij in de buurt ligt.

Inspelen op Bezoekersmotieven

Nadat je de bezoekersmotieven van je B&B in kaart hebt gebracht, kom je in actie. Inspelen op bezoekersmotieven kan op verschillende manieren. Hieronder vind je twee tips waar je direct mee aan de slag kunt:

  • Zorg voor passende faciliteiten
  • Pas de omschrijving van je B&B aan

Passende faciliteiten

Bied faciliteiten aan die passend zijn bij de bezoekersmotieven van potentiële gasten. Indien je B&B aan een fietsroute gelegen is en je doorgaans fietsliefhebbers ontvangt, is het slim om hier op in te spelen. Denk aan het hebben van een afsluitbare fietsenstalling of stel gratis fietsen beschikbaar voor je gasten. Zorg er vervolgens voor dat de faciliteiten van je B&B duidelijk vermeld worden zodat je de juiste doelgroep aantrekt.

Zorg voor een Unieke Omschrijving

Om gasten te enthousiasmeren om een bezoek te brengen aan je B&B is een unieke omschrijving van belang. Speel met je beschrijving in op de USP’s (unique selling points) die je als B&B te bieden hebt. Een goede omschrijving heeft tevens een positieve invloed op de vindbaarheid via zoekmachines. Zorg voor een unieke omschrijving op de presentatiepagina van Bedandbreakfast.nl die je niet voor andere websites gebruikt. Zo scoor je punten en komt je B&B hoger in het zoekresultaat!

Deel dit artikel:

Over de auteur

Lizzy Scheltus

Lizzy Scheltus

Online Marketeer bij Bed & Breakfast Europe.

Laat een reactie achter