Algemeen

Ontwikkelingen van Bedandbreakfast.nl

Ontwikkelingen Bedandbreakfast.nl

Met alle trends en ontwikkelingen in de online wereld en reisbranche blijft Bedandbreakfast.nl niet achter. De website wordt continu geoptimaliseerd. Benieuwd naar de ontwikkelingen? Lees het in deze blog.

Pilot Direct Reserveren

In het voorjaar van 2018 hebben circa 60 B&B-eigenaren meegedaan aan de pilot ‘Direct Reserveren’ op Bedandbreakfast.eu. Met deze nieuwe manier van reserveren kunnen bezoekers direct online reserveren en betalen. De B&B-eigenaar ontvangt het reserveringsbedrag zodra de gast succesvol is ingecheckt.

Voordelen Direct Reserveren
Als B&B-eigenaar ben je minder tijd kwijt aan communicatie tijdens het reserveringsproces, mis je geen reserveringen omdat je te laat reageert op een aanvraag en ben je verzekerd van betaling. Een groot voordeel voor bezoekers is dat zij direct zekerheid hebben over hun reservering. Dit resulteert in tevreden gasten, positieve reviews en uiteindelijk meer reserveringen.

Hoe verder met Direct Reserveren?
Op dit moment wordt het nieuwe reserveer- en betaalsysteem geoptimaliseerd, zodat B&B’s uit binnen- en buitenland er binnenkort gebruik van kunnen maken. B&B-eigenaren bepalen zelf of zij directe reserveringen of reserveringsaanvragen willen ontvangen. Op Bedandbreakfast.nl zijn directe reserveringen (nog) niet mogelijk. Wil jij meer weten over direct reserveren via Bedandbreakfast.eu? Neem dan contact met ons op.

Nieuw reserveringssysteem voor B&B’s

In september 2018 is er een nieuw reserveringssysteem gelanceerd. Het nieuwe reserveringssysteem is responsive en voldoet aan de nieuwste technieken. Het werkt goed op desktop, tablet en mobiel. Dit is handig wanneer je reserveringen onderweg wilt afhandelen.

Voordelen nieuwe reserveringssysteem
Het grootste voordeel van het nieuwe reserveringssysteem is de toegang tot de Eigenarenservice vanaf je mobiel. Ook de look & feel en gebruiksvriendelijkheid zijn verbeterd. Op dit moment zijn nog niet alle pagina’s mobiel vriendelijk. Dit wordt de komende periode onder handen genomen. Heb je als B&B-eigenaar nog tips, laat het ons vooral weten.

Internationale groei

De recente ontwikkelingen hebben een gemeenschappelijk doel: een groter internationaal bereik. Stapsgewijs worden zowel de websites als de Eigenarenservice geoptimaliseerd. Dit zorgt voor verbetering in de gebruiksvriendelijkheid voor zowel gasten als B&B-eigenaren. Alles staat in het teken van groei, groei jij met ons mee?

Deel dit artikel:

Over de auteur

Lizzy Scheltus

Lizzy Scheltus

Online Marketeer bij Bed & Breakfast Europe.

10 Reacties

  • direct reserveren…..
    als dit er maar niet toe leidt dat, als je die functie niet wilt installeren (bv omdat je maar 1 of 2 kamers hebt), je niet boven in de zoeklijst komt te staan. Laat bedandbreakfast aub niet op airbnb of bookings gaan lijken maar de eigen idenditeit behouden.
    fam berings
    Boutique B&B de Pastory

    • Beste mevrouw/meneer Berings,

      Bedankt voor je reactie. Uiteraard focust Bedandbreakfast.nl op behoud van eigen identiteit. In onze visie krijgt de gebruiksvriendelijkheid voor bezoekers prioriteit. De positie in de zoeklijst wordt uiteindelijk bepaald door een algoritme die hierop gebaseerd is. Aanvullend attendeer ik erop dat de Direct Reserveren-optie tegemoetkomt aan gebruiksoptimalisatie voor zowel B&B-liefhebbers als B&B-eigenaren, ongeacht het aantal kamers. Mochten er nog specifieke vragen zijn, kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice!

      Met vriendelijke groet,
      Lizzy Scheltus

  • Beste Lizzy,
    In de eigenarensevice kun je een overzicht downloaden van al de gasten die je gehad hebt. Zou het mogelijk zijn in het nieuwe concept om zelf de periode te kiezen om de gastenlijst samen te stellen.
    Met vriendelijke groet,
    Jan van Haaren
    “Aan de Boekhorst” Lochem

    • Beste Jan,

      Bedankt voor de feedback. Ik ga het verzoek toevoegen aan de lijst met features.

      Met vriendelijke groet,
      Lizzy Scheltus

  • Met de directboeking mogelijkheid zou er ZEKER ook een koppeling moeten zijn naar andere sites waarop b&b eigenaren hun b&b hebben aangemeld
    Bijvoorbeeld met Airbnb en Vrienden op de fiets !!!!
    HG
    Cora

    • Beste Cora,

      Bedankt voor de reactie. Koppelingen zijn zeker mogelijk via een Channel Manager. Bedandbreakfast.nl is aangesloten bij diverse Channel Managers. Meer informatie vind je in het volgende blogbericht: Channel Manager voor je B&B. Mochten er nog vragen zijn, kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice!

      Met vriendelijke groet,
      Lizzy Scheltus

  • Met het nieuwe reserveringssysteem kan ik niet goed uit de voeten. Ik moet veel zoeken en doe veel dingen verkeerd.
    Direct reserveren vind ik geen optie, gewoon ongewenst. Ik heb maar 1 tot 2 kamers, afhankelijk van het gezelschap. Dus ik moet eerst een en ander communiceren. Bijvoorbeeld: bent u bereid een badkamer te delen? Of hoe laat ze aankomen of vertrekken en of dat binnen mijn afspraken past. Bovendien bepaal ik zelf of en wanneer ik een aanvraag accepteer. Dat hangt ook af van andere verplichtingen of bezigheden van dat moment. Dat kan per dag of zelfs per uur veranderen. Ik heb beslist geen full-continue bedrijf. Ik heb daar nooit problemen mee gehad, alleen maar begrip voor gevonden. En veel mensen bellen gewoon aan of doen telefonisch een aanvraag. Heb je ze net binnengelaten en geïnstalleerd en dan zou er een directe reservering gekomen zijn die je niet kunt nakomen.
    Carla

    • Beste Carla,

      Wat vervelend om te horen dat het nieuwe reserveringssysteem voor jou veel zoekwerk is. Onze klantenservice is altijd bereid om te helpen met vragen of opmerkingen. Verbeterpunten zijn ook welkom! Wat betreft het direct reserveren is het een keuze die je als B&B-eigenaar maakt. Op dit moment zijn directe reserveringen nog niet mogelijk.

      Met vriendelijke groet,
      Lizzy Scheltus

  • Ik ben nog erg aan het wennen van de nieuwe layout. Wat ik écht mis is dat je in je template-brieven een url-koppeling kunt maken.
    Ik wil mijn gasten graag kunnen verwijzen naar andere websites van bijv. restaurants, musea. Deze website koppeling pakt hij niet, heel jammer.
    Helemaal eens met opmerking met betrekking op direct reserveren en betalen van fam. Berings: “Laat bedandbreakfast aub niet op airbnb of bookings gaan lijken maar de eigen idenditeit behouden”.

    • Beste meneer/mevrouw,

      Bedankt voor de feedback. Ik ga het verzoek toevoegen aan de lijst met features!

      Met vriendelijke groet,
      Lizzy Scheltus

Laat een reactie achter