Bedrijfsvoering

5 Tips voor Terugkerende Gasten

Terugkerende gasten

B&B-eigenaren focussen vaak op het krijgen van nieuwe gasten. Toch is een groot deel van de omzet vaak afkomstig uit herhaalbezoeken. Met onderstaande 5 Tips zorg je voor terugkerende gasten naar je B&B!

Maak het Persoonlijk

Gasten kiezen vaak voor een B&B vanwege het persoonlijke karakter. Ga een gesprek aan met gasten en vertel over je B&B. Waarom ben je de B&B gestart en wat maakt jouw B&B bijzonder? Houd er rekening mee dat niet iedere gast hier behoefte aan heeft. Een andere optie om het persoonlijk te maken is door het schrijven van een kaart voorafgaand aan het bezoek. Zo verwelkom je gasten op een unieke en persoonlijke manier.

Zorg voor een Unieke Ervaring

Om een memorabele en unieke ervaring te creëren is het belangrijk om de verwachting van gasten te overtreffen. Verras gasten met een welkomstdrankje, een gratis upgrade wanneer je nog een mooiere kamer vrij hebt, een schone omgeving, een goed verzorgd ontbijt met eventueel streekproducten en prettige service. Probeer de verwachtingen van je gasten te overtreffen en zorg voor terugkerende gasten.

Creëer een Unieke Ervaring

Geef informatie over de Omgeving

Het geven van informatie over de omgeving wordt vaak op prijs gesteld. Beschrijf unieke aspecten van de omgeving in de omschrijving van je presentatiepagina op Bedandbreakfast.nl. Op die manier geef je informatie aan gasten én word je beter gevonden in zoekresultaten van Google wanneer er gezocht wordt op deze aspecten. Daarnaast is het raadzaam om flyers en informatieboekjes klaar te leggen in de B&B. Deze vind je meestal bij plaatselijke VVV’s. 

Optimaliseer je Omschrijving

Geef iets Waardevols mee

Ook de uitspraak ‘voor wat, hoort wat’ is toepasbaar voor het krijgen van terugkerende gasten. Door iets waardevols mee te geven aan gasten maak je gebruik van het overtuigingsprincipe van wederkerigheid. Geef je iets mee, dan krijgen gasten het gevoel iets terug te willen doen. Een review of herhaalbezoek zou de perfecte tegenprestatie zijn. Geef kersen uit de tuin, streekproducten of iets anders typerend voor je B&B of de omgeving.

Blijf in contact met Gasten

Het contact ná het verblijf is bepalend of gasten terugkeren naar je B&B. Gasten die via het reserveringssysteem van Bedandbreakfast.nl een reservering gedaan hebben, ontvangen automatisch een reviewverzoek. Andere manieren om na het verblijf contact te houden met gasten is middels het versturen van nieuwsbrieven, persoonlijke aanbiedingen of het gebruik van social media. Zo overtuig je gasten voor een herhaalbezoek aan je B&B!

Social Media voor je B&B

Deel dit artikel:

Over de auteur

Lizzy Scheltus

Lizzy Scheltus

Online Marketeer bij Bed & Breakfast Europe.

3 Reacties

  • Goede avond ,
    Ik zelf vindt het zeer irritant als ik na een bezoek aan hotel of B en B. Achtervolgd wordt met berichten of gevraagde reviews.
    Wij zullen niet de enigste zijn die het zo ervaren.
    Wij laten het aan de gasten over of ze ( ongevraagd) een review schrijven. Sommige komen regelmatig terug andere niet , dat is hun keuze.
    Soms krijgen we vrienden of bekenden van de gasten , die hier komen overnachten.
    Kortom zijn wij tevreden zoals het nu gaat.

  • Hoi Lizzy,
    Leuk bericht en goede tips voor bevorderen van terugkerende gasten. Alleen zo jammer van die (te) gestylde foto bij het artikel.
    Onze vaak terugkerende gasten willen echt wel een (lees-)lampje naast het bed!!

    • Beste Marc,

      Wat leuk om te horen dat het bericht in de smaak valt! En wat betreft de omslagfoto: je kunt duidelijk zien dat deze B&B niet geclassificeerd is. Een (lees)lampje is een absolute must en is een basisnorm voor Tulpen B&B’s! 🙂

Laat een reactie achter