Nominaties Beste Bed & Breakfast van Nederland 2014

EINDHOVEN – De nominaties voor het ‘Beste Bed & Breakfast van Nederland 2014’ zijn bekend. De kanshebbers zijn B&B Aan de Aelder Esch in het Drentse dorp Aalden, B&B Life is Good in het Brabantse dorp Heeswijk-Dinther en B&B Carpe Diem in het Brabantse dorp Oirschot. De winnaar wordt op 17 juni 2014 bekendgemaakt door Stichting Bed & Breakfast Nederland, uitvoerder van de Nederlande Bed & Breakfast Classificatie.

De Nederlandse Bed & Breakfast Classificatie controleert bed & breakfasts in Nederland en kent deelnemende B&B’s 1 tot 5 kwaliteitstulpen toe. De genomineerden scoorden het afgelopen jaar de meeste punten in de topklasse van 5 tulpen. “Zij bieden echt het beste van het beste: luxe voorzieningen, veel ruimte en privacy en een uitstekende service. Ze worden bovendien bijzonder positief beoordeeld in de reviews van gasten op Bedandbreakfast.nl”, aldus Hanny Arens, voorzitter van Stichting Bed & Breakfast Nederland.

Toenemende kwaliteit
De groeiende populariteit van bed & breakfast in Nederland gaat gepaard met een toenemende mate van luxe en privacy in de accommodaties. Steeds meer B&B-eigenaren leggen de lat hoog met privésanitair, hoogwaardige matrassen, exclusieve inrichting en een uitgebreid streekontbijt. Hierdoor is een gevarieerd aanbod ontstaan van eenvoudig tot zeer luxe. De classificatietulpen maken de verschillen inzichtelijk en laten zien dat een bed & breakfast minimaal voldoet aan basiskwaliteitseisen.

Genomineerden 1 t/m 5 tulpen
Stichting Bed & Breakfast Nederland maakt op 17 juni 2014 ook de beste B&B’s bekend in de kwaliteitsklassen van 1 tot en met 4 tulpen. Dit zijn alle genomineerden:

Categorie Naam B&B Plaats Provincie
5 tulpen Aan de Aelder Esch Aalden Drenthe
Life is Good Heeswijk-Dinther Noord-Brabant
Carpe Diem Oirschot Noord-Brabant
4 tulpen De Wroeter Epe Gelderland
B&B De Paasloërhof Paasloo Overijssel
B&B Van Elewout Bergen op Zoom Noord-Brabant
3 tulpen Hoeve Sophia Schiedam Zuid-Holland
De Boksloot Ravenswoud Friesland
De Lochterhof Berg en Terblijt Limburg
2 tulpen De Tuinkamer ‘s-Gravenzande Zuid-Holland
Hotel California Wichmond Gelderland
Ezelgasterij a/d Maasheggen Vierlingsbeek Noord-Brabant
1 tulp Huize Sonja Hollum Friesland
Motorschip Elisabeth Leeuwarden Friesland
De Vlinder Nijmegen Gelderland

Over Stichting Bed & Breakfast Nederland

Stichting Bed & Breakfast Nederland is uitvoerder van de Nederlandse Bed & Breakfast Classificatie. De stichting beoordeelt en controleert sinds 2006 de kwaliteit van aangesloten B&B-accommodaties in Nederland. De controle gebeurt door mystery guests aan de hand van een objectieve normenlijst. Doel van de Nederlandse Bed & Breakfast Classificatie is enerzijds het inzichtelijk maken van kwaliteitsverschillen tussen B&B’s en anderzijds professionalisering van de branche door het stellen van minimumkwaliteitseisen. Zie: www.bedandbreakfastclassificatie.nl.

Aan de Aelder Esch  Aan de Aelder Esch in Aalden

Life is Good  Life is Good in Heeswijk-Dinther

Carpe Diem   Carpe Diem in Oirschot

Noot voor de redactie, niet voor publicatie
De uitslag van de verkiezing staat op 17 juni 2014 om 9.00 uur op www.bedandbreakfastclassificatie.nl/bestebb. De prijsuitreiking vindt diezelfde dag plaats om 11.00 uur op locatie bij het winnende bed & breakfast. Wilt u de prijsuitreiking bijwonen of heeft u vragen, neem contact op met Stichting Bed & Breakfast Nederland: tel. 040 – 76 20 602 of info@bedandbreakfastclassificatie.nl.