Meer gasten voor bed & breakfasts in Nederland

Nederlandse B&B’s ontvingen in 2014 meer gasten en de belangstelling voor bed & breakfasts nam flink toe. Ook het aantal B&B’s in Nederland steeg. Dat blijkt uit cijfers van Bedandbreakfast.nl, de grootste B&B-website van Nederland.

Nederlandse bed & breakfasts ontvingen in 2014 via Bedandbreakfast.nl 14 % meer reserveringsaanvragen dan het jaar ervoor. Het aantal bezoekers van de website groeide met 23 %. Ook het aantal B&B-accommodaties in Nederland nam toe. De teller op Bedandbreakfast.nl staat nu op circa 18.000 kamers en appartementen. Dat is een stijging van 4 % ten opzichte van een jaar geleden.

Nederlandse B&B’s profiteren van de social travel trend, signaleert Hanny Arens, oprichtster van Bedandbreakfast.nl. “Steeds meer consumenten kiezen voor een persoonlijke manier van reizen. Ze willen overnachten bij locals en de omgeving echt leren kennen. Een bed & breakfast beantwoordt aan die behoefte. Tegelijkertijd bieden de meeste bed & breakfast veel luxe en privacy. Je slaapt in een heerlijk bed en geniet van een vers ontbijt, vaak met streekproducten. De B&B’s zijn aangemeld bij de gemeente en betalen keurig toeristenbelasting.”

Reizigers zijn niet langer aangewezen op dure hotels maar kunnen in iedere stad of ieder dorp een betaalbare overnachting boeken bij mensen thuis. Met een gemiddelde prijs van € 77,- is een overnachting met ontbijt in een bed & breakfast in Nederland een stuk goedkoper dan de gemiddelde hotelkamer.

Bedandbreakfast.nl verwacht een goed jaar voor bed & breakfasts in Nederland. Steeds meer reizigers, onder wie twintigers, ontdekken de B&B als kwalitatief alternatief voor het hotel. Hanny Arens: “Het toenemende gebruik van mobiel internet en de mobiele app van Bedandbreakfast.nl zorgen voor een groeiend aantal reserveringen.”

Over Bedandbreakfast.nl
Bedandbreakfast.nl heeft een uitgebreid aanbod van circa 18.000 B&B-kamers en appartementen in heel Nederland. Bedandbreakfast.nl is onderdeel van Bedandbreakfast.eu, de grootste B&B-site wereldwijd met ruim 1,4 miljoen B&B-kamers en appartementen in 210 landen. Bed & Breakfast Europe B.V beheert de websites vanuit haar kantoor in het voormalige Luchthavengebouw Welschap te Eindhoven.