Bed and breakfasts populair bij alle leeftijden

Bed & breakfasts zijn geliefd bij alle leeftijdsgroepen, al vormen B&B-bezoekers van 45 tot 64 jaar de meerderheid. Meer vrouwen dan mannen zoeken op internet naar bed & breakfasts. Het verschil wordt kleiner naarmate de leeftijd stijgt. Dit zijn enkele constateringen op basis van statistieken van Bedandbreakfast.nl over het jaar 2014.

Bed & breakfasts geliefd bij alle leeftijden
Bijna een kwart van de bezoekers van Bedandbreakfast.nl is 45 tot 54 jaar. Een ander kwart is 55 tot 64 jaar. Daarnaast zijn er grote groepen bezoekers in de leeftijden 25 tot 34 jaar, 35 tot 44 jaar en 65+. Ook jongeren van 18 tot 24 jaar bezoeken regelmatig een bed & breakfast. De mobiele versie en mobiele app van Bedandbreakfast.nl dragen daaraan bij.

Overwegend vrouwen zoeken op internet naar een B&B
Bijna twee derde van de bezoekers van Bedandbreakfast.nl is vrouw. De man-vrouwverdeling wordt minder ongelijk naarmate leeftijd stijgt. Onder de bezoekers van 18 tot 24 jaar is het percentage vrouwen 73%, terwijl dit bij de 65-plussers 61% is.

Amsterdam is de meestgezochte bestemming
Amsterdam staat met stip op nummer 1 als populairste bestemming van Nederland. Van alle bezoekers op Bedandbreakfast.nl zocht afgelopen jaar 4% naar een B&B in Amsterdam. Maastricht (2,8 % van de bezoekers) en de provincie Zeeland (1,4% van de bezoekers) maken de top drie van populairste bestemmingen compleet. Daarna volgen Haarlem, Groningen en de provincie Limburg, Texel en Utrecht en Den Haag.

Thuisblijvers kiezen voor B&B
Thuisblijvers boekten in 2014 massaal last minute een bed & breakfast in Nederland voor de zomervakantie. Tijdens de bouwvakantie van 21 juli tot 15 augustus 2014 was er topdrukte op Bedandbreakfast.nl met een bezoekerspiek op 6 augustus. Behalve Nederlanders (85%) waren in deze periode vooral Duitsers (5%) en Belgen (5%) op zoek naar een bed & breakfast in Nederland.

Bed and breakfasts met wellness doen het goed
Veelgevraagd op Bedandbreakfast.nl zijn de wellness B&B’s. Bezoekers filteren het aanbod op de site specifiek op faciliteiten als privésauna, jacuzzi of zwembad. Accommodaties met spa-faciliteiten zijn dan ook vaak het hele jaar door volgeboekt. Ook gewild zijn kindvriendelijke bed & breakfasts en accommodaties waar de hond welkom is.

Bed en breakfast in de lift
Het aantal B&B’s in Nederland neemt nog steeds toe. De teller op Bedandbreakfast.nl staat nu op circa 18.000 kamers en appartementen. Dat is een stijging van 4 % ten opzichte van een jaar geleden. Nederlandse bed and breakfasts ontvingen in 2014 via Bedandbreakfast.nl 14 % meer reserveringsaanvragen dan het jaar ervoor. Het aantal bezoekers van de website groeide met 23 %.

“Steeds meer consumenten kiezen voor een persoonlijke manier van reizen. Ze willen overnachten bij locals en de omgeving echt leren kennen. Een bed en breakfast beantwoordt aan die behoefte”, verklaart Hanny Arens, oprichtster van Bedandbreakfast.nl, de populariteit van B&B’s.

Over Bedandbreakfast.nl
Bedandbreakfast.nl heeft een uitgebreid aanbod van circa 18.000 B&B-kamers en appartementen in heel Nederland. Bedandbreakfast.nl is onderdeel van Bedandbreakfast.eu, de grootste B&B-site wereldwijd met ruim 1,4 miljoen B&B-kamers en appartementen in 210 landen. Bed & Breakfast Europe B.V beheert de websites vanuit haar kantoor in het voormalige Luchthavengebouw Welschap te Eindhoven.