Bedrijfsvoering

Vraag je een aanbetaling? Geef het aan op je presentatiepagina

Aanbetaling bed & breakfast

Een aanbetaling verhoogt de drempel om het verblijf te annuleren.

Veel B&B-eigenaren vragen hun gasten om een vooruitbetaling. Het beperkt de kans dat gasten hun verblijf in je bed & breakfast zomaar annuleren. Vanaf nu kun je op je presentatiepagina per kamer instellen wat voor aanbetaling je vraagt.  

Aanbetalingsvoorwaarden invoeren

Stap 1: Ga in de eigenarenservice naar ‘Mijn vermelding’ en klik in het uitklapmenu op ‘Kamers’. Klik bij een kamer op ‘Aanpassen’ om de voorwaarden te wijzigen.

Bed & Breakfast Annulering

Stap 2: Scroll op de pagina naar beneden totdat je bij het kopje ‘Vooruitbetaling’ komt. Je kunt hier kiezen uit twee aanbetalingsopties:

  1. Vooruitbetaling: ja. Uiterlijk [ ] dag/dagen voor de incheckdatum wordt [ ] % van de prijs van het verblijf in rekening gebracht.
  2. Vooruitbetaling: niet vereist.

Kies je voor optie 1, vul dan de gewenste aanbetalingstermijn en het aanbetalingspercentage in. Bijvoorbeeld:

Aanbetaling bed & breakfast

Stap 3: Klik onderaan de pagina op ‘Opslaan’.

Zichtbaarheid voor bezoekers
Je aanbetalingsvoorwaarden worden getoond op je presentatiepagina bij de kamerinformatie. Bezoekers zien de voorwaarden zodra ze bij een kamer klikken op de link ‘Bekijk de kamervoorwaarden’.

Bed & breakfast vooruitbetalen

Over de auteur

Janneke Scheepers

Webredacteur bij Bedandbreakfast.eu B.V. tot februari 2016.

3 Reacties

  • De nieuwe veranderingen vind ik heel positief.Een gemis vind ik echter het volgende. Voor mij persoonlijk kan ik in de aanbetalings mogelijkheden niet het juiste vinden voor mijn wensen. Ik wil altijd een aanbetaling van 30% om de kamer vast te bevestigen, ongeacht wanneer geboekt wordt. Dus het aantal dagen wat ingevuld moet worden maakt het dan verwarrend. Vooral als men langer dan 60 dagen vooraf wil boeken.
    Misschien kan hier nog iets mee gedaan worden.
    Met vriendelijke groet,
    Wing Chan.

    • Beste Wing Chan, het spijt ons dat de tool niet precies beantwoordt aan je wensen. Mogelijk passen we in de toekomst de functie nog aan. Voorlopig raden wij aan om 60 dagen in te vullen. Ter aanvulling kun je in je bevestigingsmail (of in het vrije tekstveld bij de kamerinformatie) vermelden dat je altijd 30% aanbetaling vraagt.

  • Wij hanteren al jaren het systeem dat gasten bij hun reservering 50 % vooruit betalen.
    Is geen enkel probleem.
    Bij annulering hanteren wij navolgende regeling:
    Indien, om welke reden dan ook, de huurder de overeenkomst annuleert of tussentijds beëindigt, dan is hij aan verhuurder navolgende vergoeding verschuldigd:

    * bij annulering tot drie maanden voor de ingangsdatum 15 % van de overeengekomen prijs;
    * bij annulering tot twee maanden voor de ingangsdatum 50 % van de overeengekomen prijs;
    * bij annulering tot één maand voor de ingangsdatum 75 % van de overeengekomen prijs;
    * bij annulering binnen één maand voor de ingangsdatum 90 % van de overeengekomen prijs;
    * bij annulering op de dag van de ingangsdatum 100 % van de overeengekomen prijs;

    U wordt dan ook geadviseerd een annuleringsverzekering af te sluiten, want slechts via een annuleringsverzekering is restitutie van huurgeld mogelijk.
    Indien de huurder eerder vertrekt dan de aangegeven datum, wordt geen huurgeld gerestitueerd.
    Het zou een plus zijn als de hele branche een en dezelfde regeling zou hanteren.

Laat een reactie achter