Bedrijfsvoering

5 Tips voor Terugkerende Gasten

Bedandbreakfast.nl; Terugkerende gasten

Veel B&B-eigenaren focussen vaak op het krijgen van nieuwe gasten. Toch is een groot deel van de omzet vaak afkomstig uit herhaalbezoeken. Met onderstaande 5 Tips zorg je voor terugkerende gasten naar je B&B!

Maak het Persoonlijk

Gasten kiezen vaak voor een B&B vanwege het persoonlijke karakter. Ga een gesprek aan met gasten en vertel over je B&B. Waarom ben je de B&B gestart en wat maakt jouw B&B bijzonder? Houd er rekening mee dat niet iedere gast hier behoefte aan heeft. Een andere optie om het persoonlijk te maken is door het schrijven van een kaart voorafgaand aan het bezoek. Zo verwelkom je gasten op een unieke en persoonlijke manier.

Zorg voor een Unieke Beleving

Om een memorabele en unieke ervaring te creëren is het belangrijk om de verwachting van gasten te overtreffen. Verras gasten met een welkomstdrankje, een gratis upgrade wanneer je nog een mooiere kamer vrij hebt, een schone omgeving, een goed verzorgd ontbijt met eventueel streekproducten en prettige service. Probeer de verwachtingen van je gasten te overtreffen en zorg voor terugkerende gasten.

Creëer een Unieke Beleving

Geef informatie over de Omgeving

Het geven van informatie over de omgeving wordt vaak op prijs gesteld. Beschrijf unieke aspecten van de omgeving in de omschrijving van je presentatiepagina op Bedandbreakfast.nl. Op die manier geef je informatie aan gasten én word je beter gevonden in zoekresultaten van Google wanneer er gezocht wordt op deze aspecten. Daarnaast is het raadzaam om flyers en informatieboekjes klaar te leggen in de B&B. Deze vind je meestal bij plaatselijke VVV’s. 

Optimaliseer je Omschrijving

Geef iets Waardevols mee

Ook de uitspraak ‘voor wat, hoort wat’ is toepasbaar voor het krijgen van terugkerende gasten. Door iets waardevols mee te geven aan gasten maak je gebruik van het overtuigingsprincipe van wederkerigheid. Geef je iets mee, dan krijgen gasten het gevoel iets terug te willen doen. Een review of herhaalbezoek zou de perfecte tegenprestatie zijn. Geef kersen uit de tuin, streekproducten of iets anders typerend voor je B&B of de omgeving.

Blijf in contact met Gasten

Het contact ná het verblijf is bepalend of gasten terugkeren naar je B&B. Gasten die via het reserveringssysteem van Bedandbreakfast.nl een reservering gedaan hebben, ontvangen automatisch een reviewverzoek. Andere manieren om na het verblijf contact te houden met gasten is middels het versturen van nieuwsbrieven, persoonlijke aanbiedingen of het gebruik van social media. Zo overtuig je gasten voor een herhaalbezoek aan je B&B!

Social Media tips voor je B&B

Deel dit artikel:

Over de auteur

Eelke Berkvens

Eelke Berkvens

Manager Customer Service bij Bedandbreakfast.eu B.V.

Laat een reactie achter