Marketing & Promotie

De Kracht van Reviews

De Kracht van Reviews

Wanneer een online aankoop of reservering gedaan wordt, zijn ze niet meer weg te denken: Reviews. Marketeers en Psychologen hebben dit fenomeen onderzocht en diverse wetenschappelijke studies bewijzen deze sociale bewijskracht. De Kracht van Reviews is groot, maak jij er gebruik van?

Reviews in het Reserveringsproces

In het reserveringsproces van een B&B-gast is het checken van reviews een vast ritueel. Uit onderzoek van Panelwizard, in opdracht van Kieskeurig.nl, blijkt dat in 69% van de gevallen de ervaring van anderen dé doorslaggevende factor is. Vooral bij het reserveren van een vakantie of een paar dagen weg, zijn reviews erg belangrijk.

De kracht van Reviews: Onderzoek van Panelwizard, in opdracht van Kieskeurig.nl.

Kracht van Reviews

Volgens Dr. Robert Cialdini, professor in marketing en psychologie, is sociale bewijskracht (consensus – de kracht van reviews) één van de zes krachten om consumenten te overtuigen. Wanneer de bezoeker overgaat tot een reserveringsaanvraag, draagt een review bij aan betrouwbaarheid, transparantie en bevestiging. Een mens maakt gemiddeld 30.000 beslissingen per dag. Met behulp van sociale bewijskracht wordt het maken van die ene beslissing nét iets makkelijker.

Reviews scheppen Vertrouwen

Als B&B-eigenaar streef je naar positieve reviews. Ook negatieve reviews zijn waardevol. Je laat zien dat je transparant bent, wat positief uitwerkt op je geloofwaardigheid. Veel websites, zoals Bedandbreakfast.nl, maken gebruik van richtlijnen voor het schrijven van reviews. Als deze niet voldoen aan bepaalde richtlijnen, heeft Bedandbreakfast.nl het recht om deze te verwijderen. Heb je veel kritische reviews? Gebruik dan de mening van de gasten om jouw B&B te verbeteren.

Meer Reviews dankzij Reserveringsmodule

Streef je naar meer reviews op je presentatiepagina, maak dan optimaal gebruik van het reserveringssysteem en installeer de Gratis Reserveringsmodule op je eigen website. Gasten die een reservering plaatsen, worden automatisch verwerkt in het reserveringssysteem en ontvangen de dag na hun verblijf een review verzoek.

Reserveringsmodule op je website

Uit onderzoek van Bedandbreakfast.nl blijkt dat er een klein percentage van de reserveringen rechtstreeks via de eigen website van de B&B binnenkomt. Om ervoor te zorgen dat ook deze gasten een review schrijven, kun je gebruik maken van de Gratis Reserveringsmodule. Hierdoor komen gasten in het reserveringssysteem van Bedandbreakfast.nl terecht waardoor ook deze gasten een review verzoek ontvangen. Download nu de Gratis Reserveringsmodule en profiteer van de voordelen!

RESERVERINGSMODULE INSTALLEREN

Reviewcijfer in Google

Door gebruik te maken van de Gratis Reserveringsmodule worden reviews verzamelt. Deze reviewcijfers worden door Bedandbreakfast.nl naar Google gestuurd. Google gebruikt deze reviewcijfers om reviewgemiddeldes te tonen in het organische zoekresultaat. Dit heet ook wel een ‘review snippet’. Meestal wordt het reviewgemiddelde weergegeven aan de hand van sterren.

Heeft jouw B&B al Reviewsterren?

Uit onderzoek blijkt dat er vaker op zoekresultaten met reviewsterren geklikt wordt. De sterren wekken vertrouwen op en zijn daarmee conversieverhogend. Om te testen of jouw B&B reeds sterren bezit, kun je de naam van je B&B opzoeken via Google. Indien je nog geen reviewsterren hebt, is het verzamelen van reviews van groot belang!

Deel dit artikel:

Over de auteur

Lizzy Scheltus

Lizzy Scheltus

Online Marketeer bij Bed & Breakfast Europe.

Laat een reactie achter