Bedrijfsvoering

Reageer snel op Reserveringsaanvragen

Het beantwoorden van reserveringsaanvragen op Bedandbreakfast.nl is belangrijk om gasten te ontvangen. Gasten die een aanvraag doen verwachten snel duidelijkheid of je B&B beschikbaar is. Je voorkomt irritatie bij gasten als je direct reageert op aanvragen. Hiermee ben jij én de gast verzekerd van de reservering.

Reageren op Reserveringsaanvragen

Volgens B&B-eigenaren reserveren gasten doorgaans 7 tot 30 dagen voorafgaand aan hun verblijf. Dit blijkt uit onderzoek van Bedandbreakfast.nl. Ondanks dat de meeste gasten op tijd een aanvraag doen, is het belangrijk deze zo snel mogelijk te bevestigen. Dit schept zekerheid voor jou, maar vooral voor de gast.

Gebruik beschikbaarheidskalender

De beschikbaarheidskalender staat standaard op beschikbaar, tenzij je datums blokkeert. Hoe blokkeer je datums in de eigenarenservice? Klik onder het kopje ‘mijn reserveringen’ op ‘kalender’. Als je op een datum klikt, kun je handmatig een reservering toevoegen of een datum blokkeren. Kies je voor ‘blokkeer datum’, dan vul je in het vervolgscherm een begin- en einddatum. Ook reserveringen en opties zijn weergegeven in de beschikbaarheidskalender.

Stel je gasten niet teleur

Voor gasten is het prettig als ze terecht kunnen op een dag waarop je B&B beschikbaar is. De datum waarop gasten een aanvraag doen is immers vrij in je beschikbaarheidskalender, anders hadden ze gezien dat de B&B volgeboekt was. Gasten teleurstellen zorgt voor een negatieve ervaring met je B&B. Met een bijgewerkte beschikbaarheidskalender is dit niet nodig.

Voordelen bijgewerkte beschikbaarheidskalender

Direct reageren op aanvragen van gasten en bijgewerkte beschikbaarheidskalender biedt voordelen. Je ontvangt geen reserveringsaanvragen voor dagen dat je B&B bezet is. Dit zorgt direct voor tijdsbesparing. Daarnaast stel je gasten niet teleur en word je beloond door Bedandbreakfast.nl met een hogere positie in het zoekresultaat.

Nieuw reserveringssysteem

Bedandbreakfast.nl doet er alles aan om het voor jou als B&B-eigenaar makkelijk te maken om te reageren op reserveringsaanvragen. Het nieuwe reserveringssysteem is responsive. Dit houdt in dat het systeem gebruiksvriendelijk is op mobiele telefoons. Heb je een smartphone met internet, dan kun je op elk gewenst moment reageren op aanvragen.

Direct reserveren i.p.v. aanvragen

Aangezien er veel vraag was door B&B-eigenaren voor directe reserveringen i.p.v. reserveringsaanvragen, heeft er begin 2018 een pilot plaatsgevonden op Bedandbreakfast.eu genaamd ‘Direct Reserveren’. De bezoeker kon de B&B direct reserveren en betalen. Dit schept zekerheid voor zowel de B&B-eigenaar als de gast. De pilot wordt voor Bedandbreakfast.eu (let op! Dit is het internationale platform) de komende maanden uitgerold.

Deel dit artikel:

Over de auteur

Lizzy Scheltus

Lizzy Scheltus

Online Marketeer bij Bed & Breakfast Europe.

4 Reacties

  • Direct reserveren betekent géén contact vooraf. Het persoonlijke karakter gaat zo wel verloren. Misschien efficiënt voor een grote b&b, of liever gezegd kleine hotels, dus eigenlijk geen b&b. Ik hou daar niet van en hecht aan écht contact vooraf. Is er onderzocht hoe dit ligt bij gasten van kleine b&b’s?

    • Beste Agnes,

      Bedankt voor de reactie. De kracht van B&B’s zit in het persoonlijke karakter tijdens het verblijf. Op vele verzoeken van B&B-liefhebbers is er besloten om gebruik te maken van Direct Reserveren. Bezoekers hebben aangegeven veel waarde te hechten aan een snel en betrouwbaar reserveringsproces. Daarom wordt Direct Reserveren uitgerold náást het huidige systeem.

      Met vriendelijke groet,
      Lizzy Scheltus

  • Ik vind het jammer, als er een reservering geboekt is, dat mijn site voor die periode niet zichtbaar meer is! Ik had liever gehad dat de site altijd zichtbaar zou zijn, maar dat er bij de reeds gereserveerde datum zou staan dat de B&B volgeboekt is. Zo kunnen de gasten zien wanneer ze wel kunnen boeken, nu zien ze de hele site niet als er een dag geboekt is

    • Beste Karel,

      Hartelijk dank voor je reactie. We hechten veel waarde aan de gebruiksvriendelijkheid voor bezoekers. Onderzoek heeft uitgewezen dat gasten het belangrijk vonden dat er alleen beschikbare B&B’s getoond worden in de zoekresultaten. Wij nemen deze waardevolle feedback wel mee in ons overleg.

      Met vriendelijke groet,
      Lizzy Scheltus

Laat een reactie achter