Gerust gevoel
Wanneer gasten een accommodatie reserveren die ze flexibel kunnen annuleren, dan geeft dit een gerust gevoel. Zeker in onzekere tijden zijn gasten sneller geneigd om te kiezen voor een accommodatie waarbij ze gratis kunnen annuleren, dan een accommodatie waarbij dit niet mogelijk is. De situatie rondom (inter)nationale reizen ziet er momenteel positief uit, maar dit geeft geen garanties voor de toekomst.
Onzekere scenario’s
Er zijn verschillende scenario’s te bedenken waarin gasten onverwacht niet naar de gewenste plek van bestemming kunnen reizen. Binnen het reisgezelschap kunnen bijvoorbeeld klachten optreden en en bovendien zijn nieuwe corona-uitbraken – en daarop volgende reisadviezen – nog lastig te voorspellen voor de reisbranche. Daarnaast wil je als B&B-eigenaar waarschijnlijk ook geen gasten ontvangen met corona-gerelateerde klachten.
Gastgericht denken
Uiteraard zijn annuleringen niet alleen voor gasten vervelend, maar ook voor B&B-eigenaren. Daarom is het belangrijk om stil te staan bij jouw annuleringsvoorwaarden. Het is raadzaam om hierbij gastgericht te denken. Je geeft een gast meer vertrouwen om te reserveren, als duidelijk is dat ze tot een aantal dagen voor aankomst gratis kunnen annuleren. Zo houd je bij een annulering ook nog ruimte voor last-minute reserveringen.
Annuleringsvoorwaarden uitlichten
Als je als B&B-eigenaar flexibel bent in het gratis annuleren van een verblijf, dan lichten we dit voortaan extra uit op je presentatiepagina. Gasten zien zo eenvoudig waar ze aan toe zijn. Dit kan het vertrouwen in de reservering sterk vergroten en kan daardoor ook leiden tot meer reserveringen. Hieronder zie je hoe we dit uitlichten:
Annuleringsvoorwaarden aanpassen
Mocht je je annuleringsvoorwaarden willen herzien, dan kan dat eenvoudig in de Eigenarenservice bij de kamers die je aanbiedt. Kamers waarbij je gratis kunt annuleren tot 2 dagen voor de incheckdatum, krijgen automatisch de uitgelichte voorwaarden op de presentatiepagina. Let op: een reservering en eventuele annulering behandel je altijd zelf. Gasten kunnen niet annuleren via Bedandbreakfast.nl, maar dienen dit rechtstreeks bij de B&B te doen.
Deel dit artikel:
Ik kan niet accuraat reageren op een reserveringsaanvraag krijg geen melding! Komt dat doordat we met een channelman samen werken Roomracoon ?
Hallo, bedankt voor je reactie! Ik heb de vraag doorgezet naar onze Klantenservice. Zij nemen contact met je op om hier verder naar te kijken. Fijne dag!