Algemeen

Binnenkijken bij B&B’s in Nederland

Dat het runnen van een B&B hard werken is, dat wisten we natuurlijk al. Een aantal collega’s van de Customer Service bij Bedandbreakfast.nl hebben dit nu zelf kunnen ervaren. Zij liepen de afgelopen tijd mee bij verschillende B&B’s om een handje te helpen én hun eigen kennis te verbreden. Ontdek hun ervaringen.

Dreamzzz – Kaatsheuvel

Daan mocht het spits afbijten en werd begin november vroeg in de ochtend verwacht bij B&B Dreamzzz in Kaatsheuvel. Hij werd meegenomen in de volledige ochtendplanning, dat uiteraard begon met het voorbereiden van het ontbijt. Na het ontbijt mocht Daan ervaren hoe de schoonmaak van de kamers eraan toegaat. De kamer moest weer klaargemaakt worden voor nieuwe gasten. Daan heeft deze ochtend als zeer leerzaam ervaren en hoopt met deze ervaring B&B-eigenaren nog beter van dienst te kunnen zijn op de Customer Service.

Domaine Haute Bruyere – Hoogerheide

Ook onze Franse collega Julia is op bezoek geweest bij een B&B. Bij Domaine Haute Bruyere in Hoogerheide was ze welkom om een middag mee te kijken met eigenaresse Esther. Vol trots liet Esther haar B&B zien en ze gaf met plezier uitleg over het reilen en zeilen in een B&B. De eyecatcher van deze B&B, het originele Fokker vliegtuig, werd tijdens de rondleiding uiteraard niet overgeslagen. Dit bezoek heeft Julia meer inzicht gegeven in de verschillen tussen de Nederlandse en de Franse markt.

Huize Druivelaar – Breda

Op 15 december werd ik, Eelke, verwacht bij Huize Druivelaar in Breda. Ik werd gastvrij ontvangen door eigenaren Chantal en Rutger. Om de gehele beleving te ervaren, mocht ik een nachtje blijven slapen en zou ik natuurlijk een handje meehelpen. ‘s Ochtends zijn we naar de bakker gegaan voor vers brood bij het ontbijt. Na het ontbijt werden de kamers en hottub weer schoongemaakt en klaargezet voor de volgende gasten. Daarna zat mijn werkdag erop, maar ging die van eigenaresse Chantal nog gewoon door. Ik kijk terug op een hele gezellige, maar vooral leerzame dag bij Huize Druivelaar.

Meeloopdagen volgen op Instagram

Inmiddels hebben drie collega’s van de Customer Service een dag meegelopen bij een B&B. Het doel van deze meeloopdagen is om ons Customer Service team meer inzicht te geven in hoe het runnen van een B&B in zijn werk gaat. Wij kregen de mogelijkheid om in gesprek te gaan met de B&B eigenaar, maar zij konden ons ook het hemd van het lijf vragen. Ben je benieuwd naar de meeloopdagen van onze collega’s bij andere B&B’s in 2022? Volg ons dan op Instagram en we houden je op de hoogte via onze stories!

Volg ons op Instagram

Deel dit artikel:

Over de auteur

Eelke Berkvens

Manager Customer Service bij Bedandbreakfast.eu B.V.

Laat een reactie achter