Algemeen

Hoe ga je om met Kritische Reviews?

Bedandbreakfast.nl; Hoe ga je om met kritische reviews?

Bijna elke B&B-eigenaar krijgt er wel een keer mee te maken; een kritische review van gasten. Zie je dit als iets vervelends of als kans je dienstverlening verder te verbeteren?

“Een review is een geschreven mening of ervaring van een B&B-gast. Reviews helpen bezoekers bij het maken van een keuze voor een Bed and Breakfast.”

Reviews

Een review is een mening en geeft de ervaring van een individuele gast weer. Wat door de ene persoon als onprettig wordt ervaren, is voor een andere gast juist positief. Sommige bezoekers vinden het fijn om regelmatig persoonlijke aandacht te krijgen tijdens het verblijf, terwijl andere gasten juist meer behoefte hebben aan privacy.

Richtlijnen

Reviews op Bedandbreakfast.nl moeten voldoen aan de volgende richtlijnen:

  • Geen schuttingtaal
  • Geen reclame-uitingen
  • Beledigende en discriminerende teksten zijn niet toegestaan
  • Geen onjuiste of bewust schadende informatie
  • Reviews bevatten niet alleen cijfers maar ook tekst en uitleg
  • Anonieme reviews of reviews onder een valse naam kunnen worden verwijderd
  • De mening van anderen wordt gerespecteerd
  • Er mag alleen een review worden geschreven als de gast daadwerkelijk in de B&B heeft gelogeerd
  • Een B&B-eigenaar (of belanghebbende) mag geen review insturen over zijn eigen accommodatie

Als een review niet voldoet aan bovenstaande richtlijnen, heeft Bed and Breakfast Nederland het recht om deze zonder verdere toelichting te verwijderen of te bewerken.

Feedback is altijd waardevol

Gasten hebben de moeite genomen om een review te schrijven, probeer dit te waarderen. Zelfs al staan er kritische punten in de review, buig dit dan om tot iets positiefs. Zie het als tips om je B&B nóg beter te maken.

Geloofwaardigheid

Een kritische review schept een geloofwaardig beeld. Een goede combinatie van positieve en negatieve reviews wekt vertrouwen voor B&B-gasten. Kies je zelf  voor een product/dienst met alleen maar tienen en positieve beoordelingen of waardeer je het als er een verbeterpunt of kritische noot wordt vermeld? Gasten prikken hier doorheen en begrijpen bij aanwezigheid van negatieve reviews dat je het niet altijd voor iedereen goed kunt doen.

Bed & Breakfast Classificatie

Met een tulpenclassificatie laat je zien dat je gecontroleerde kwaliteit biedt.

B&B Classificatie

Combineer de subjectiviteit van reviews met de objectiviteit van de classificatie. Laat je B&B classificeren door Stichting Bed & Breakfast Nederland. Dankzij een combinatie van reviews en tulpen ontstaat er een volledig beeld van de kwaliteit én de gastvrijheid van je B&B. Hiermee overtuig je bezoekers sneller een verblijf te boeken.

Zorg voor meer Reviews

Een kritische review valt minder op als er meer reviews op je presentatiepagina staan. Wil je meer reviews ontvangen op Bedandbreakfast.nl, maak dan gebruik van ons reserveringssysteem of installeer de gratis reserveringsmodule op je eigen website. Alle gasten die reserveren via ons reserveringssysteem of de reserveringsmodule op je eigen website, ontvangen namelijk de dag na hun verblijf een review verzoek van ons.

Handmatig Reserveringen toevoegen
Het is ook mogelijk om reserveringen vanuit andere kanalen, handmatig toe te voegen aan het systeem van Bedandbreakfast.nl. Deze gasten ontvangen dan ook automatisch een uitnodiging voor het schrijven van een review. Tip: vergeet hierbij niet om het e-mailadres van de gast in te voeren!

RESERVERINGSMODULE INSTALLEREN

Onjuiste Informatie? Neem contact op

Staat er onjuiste informatie in een review of voldoet de review niet aan de bovengenoemde richtlijnen, neem dan contact met ons op. We kijken dan samen naar een passende oplossing.

Deel dit artikel:

Over de auteur

Inge Daniëls

Marketing & Webcare Medewerker bij Bedandbreakfast.eu B.V. tot augustus 2019.

Laat een reactie achter