Marketing & Promotie

Nieuw: korting bij meerdere nachten verblijf in je B&B

Bed & Breakfast Korting

Een slimme marketingstrategie: korting geven bij meerdere nachten.

Geef je weleens kortingen op de kamerprijs bij een verblijf van meerdere nachten? Vanaf nu kun je deze korting invoeren in het systeem van Bedandbreakfast.nl. Bezoekers zien de lagere prijs bij het doen van een reserveringsaanvraag voor meerdere nachten.

Korting in vier stappen
In de eigenarenservice kun je diverse kortingen bij meerdere nachten verblijf invoeren. Log in met je e-mailadres en wachtwoord en volg de onderstaande stappen (let op: deze functie is enkel beschikbaar voor B&B’s met een uitgebreide vermelding).

  1. Ga in de menubalk bovenin naar ‘Mijn vermelding’ en klik in het uitklapmenu op ‘Kamerprijzen’.
  2. Je ziet nu per kamer de algemene prijzen. Vul bij ‘Korting’ een percentage in, bijvoorbeeld 10%, 15% of 20%. Kies vervolgens het aantal dagen waarbij je deze korting wilt laten gelden, bijvoorbeeld 2 of 3 dagen.
  3. Klik op ‘Toevoegen’. De korting wordt nu onder je kamerprijzen vermeld.

Herhaal desgewenst stappen 2 en 3 voor aanvullende kortingen, zoals oplopende kortingen bij een langer verblijf. Je kunt zoveel kortingen opslaan als je wilt.

Wanneer zijn de lagere prijzen te zien?
De prijzen inclusief kortingen zijn zichtbaar op je presentatiepagina. Bezoekers zien in het reserveringsaanvraagformulier de prijs minus het kortingspercentage dat jij voor de door hen aangevraagde verblijfsduur hebt ingesteld.

Verander je tarieven met de prijzentabel
Wist je dat je met behulp van de prijzentabel van dag tot dag verschillende prijzen kunt invoeren per kamer? Je kunt het hele jaar vooruit plannen! Handig als je in de weekenden standaard een hogere prijs wilt hanteren of wanneer je de prijs verlaagt in het laagseizoen.

Upgrade naar uitgebreide vermelding
De kortingsoptie en de prijzentabel zijn enkel beschikbaar voor B&B’s met een uitgebreide vermelding. Bekijk de snelle handleiding om te zien hoe de prijzentabel werkt.

Over de auteur

Janneke Scheepers

Webredacteur bij Bedandbreakfast.eu B.V. tot februari 2016.

11 Reacties

  • Hoi Janneke,
    Een goed idee om korting te geven bij meerdere nachten. Wat ik wel jammer vind is dat de kortingen niet zichtbaar zijn op de presentatiepagina, alleen is de uiteindelijke prijs zichtbaar. Het zou veel beter zijn als de gast duidelijk ziet dat hij korting heeft gekregen.
    Met vriendelijke groet, Marleen.

    • Dag Marleen, wij zijn ons hier natuurlijk van bewust en het is daarom zeker onze bedoeling om kortingen zichtbaar te maken. Dit vergt echter een aantal behoorlijke technische aanpassingen. We werken eraan, dit kan nog even duren. We vragen hiervoor je begrip.

  • Is het mogelijk om de korting afhankelijk te maken van de dag van aankomst? Ik hanteer namelijk wel kortingen voor meerdaagse verblijven, maar alleen als het me niet in de weg zit. Zo wil ik de (drukbezette) weekends bijvoorbeeld uitsluiten, terwijl een verblijf van maandag tot vrijdag wel in aanmerking komt.

    • Dag Rob, een begrijpelijke vraag. We hebben echter niet voor een dergelijke meer geavanceerde optie gekozen omdat we deze tool graag voor iedereen helder en overzichtelijk wilden houden. Hopelijk kom je er toch uit met behulp van de huidige functie en eventueel met de prijzentabel, waarmee je van dag tot dag je prijzen kunt variëren.

  • Hallo Janneke,
    Een goed idee, want ik geef korting op de overnachtingsprijs vanaf 5 nachten. Alleen mijn korting is een vast bedrag en die mogelijkheid mis ik in jullie oplossing. Eén percentage voor 2 verschillende overnachtingsprijzen (1 en 2 persoons) werkt dan niet goed.

    • Dag Jeene, een goede suggestie die wij zeker gaan bespreken. Vooralsnog is de functie echter zoals je die nu ziet, hopelijk vormt die deels toch een goede oplossing.

  • Mijn korting geldt als mensen drie nachten of langer blijven. Toen ik dat wilde invullen ging ik twijfelen of ik 2 of 3 moest invullen. Bij de info over de korting staat ‘vanaf’ een bepaald aantal nachten en waar je moet invullen staat ‘meer dan’ een bepaald aantal nachten. De zin ‘… procent korting bij een verblijf van … nachten of langer’ zou geen verwarring scheppen.

    Groet, Monique van de Ven, Aap noot Mies logies

  • Eindelijk mogelijkheid om korting aan te geven. Ik hoop dat jullie met de eerder gegeven suggestie
    van korting in een vast bedrag aan te geven wat gaan doen want met de % kortingen betalen de gasten nog steeds teveel als ze via jullie boeken. Bovendien schept het verwarring voor de gasten met op alle websites verschillende prijzen.

    • Dag Fanny, bedankt voor je feedback! Het is duidelijk dat er behoefte is aan aanpassing/uitbreiding van de functie, wij hebben dit in overleg. We houden jullie op de hoogte!

Laat een reactie achter