Reserveringssysteem

Welke channel manager gebruik jij?

B&B poll op LinkedIn

Gebruik jij een channel manager voor het beheren van je reserveringen?

Bed & Breakfast Nederland wil graag weten of je een channel manager gebruikt en zo ja, welke. Een channel manager is een systeem waarin je de beschikbaarheid van je B&B bijhoudt. Deze wordt vervolgens gesynchroniseerd naar je boekingskanalen.

Wij onderzoeken de mogelijkheden om het reserveringssysteem van Bedandbreakfast.nl bij één of meerdere channel managers aan te sluiten. Daarom hebben we in onze besloten discussiegroep op LinkedIn een poll gestart waarin je kunt aangeven van welke channel manager je momenteel gebruik maakt. De opties waaruit je kunt kiezen zijn:

  • Avvie
  • Online Hotel Expert
  • Stardekk/Cubilis
  • Smarthotel
  • Anders, namelijk…

Gebruik je een channel manager? Vul de poll in!
Ga naar LinkedIn en vul hier de poll in. Vink de channel manager aan die jij gebruikt en klik daarna op de button ‘stemmen’. Staat jouw channel manager niet tussen deze opties? Vink dan de optie ‘Anders, namelijk…’ aan en typ onder de poll welke andere channel manager je gebruikt.

Nog geen lid van LinkedIn?
Ben je nog geen lid van LinkedIn en/of onze discussiegroep? Meld je dan hier aan. Nadat je bent toegelaten, kun je de poll invullen en met andere B&B-eigenaren van gedachten wisselen. Alvast vriendelijk bedankt voor je medewerking!

 

Over de auteur

Avatar

Josjah Thalen

Eindredacteur bij Bedandbreakfast.eu B.V.

19 Reacties

  • Ik ben weken lang in onderhandeling geweest met BILLY’S a channel managers die zelfs prachtige fotos hebben genomen van de diverse locaties die ik ze heb aangeboden

    Maar uiteindelijk kwamen ze zelf nog niet er uit omdat men eigenlijk allemaal een soort identieke grijze en beige achtergrond van lakens en slopen wilde hebben en het feit dat er een bb hostess on the premises was ook vervelend , vonden hebben we de relatie met elkaar op een vriendschappelijke basis gebroken,

    het wordt een kostbare affaire of met billys of met edwin hudepol in het schip te gaan, kijk ut naar een andere oplossing,. welk percentage zou men moeten betalen voor dergelijke middle man functies.???

  • Neen ik gebruik geen Chanelmanager. Die Chanelmanager ben ik namelijk zelf. Ik gebruik een apart email adres voor de B&B en de verhuringen en opties noteer ik in mijn eigen agenda. Ik beantwoord de aanvragen prompt per email. Daardoor heb ik altijd overzicht ook met mijn persoonlijke afspraken en werk. U zult begrijpen dat alle andere agenda’s en administratiesystemen een dubbel werk beteken. Met de kans dat ik het overzicht verlies met alle gevolgen van dien.(dubbele boekingen).
    Een B&B is anders dan een hotel, in principe streven wij niet naar volledige bezetting wij doen dit bij ons andere werk en gezin. Wij hebben veel plezier in mensen ontvangen in de ruimte die we beschikbaar hebben. Heel belangrijk is dat dat goed en zorgvuldig gebeurt. Tot nu toe was de site B&B.nl daarin een perfect hulpmiddel. Nu heb ik het idee dat u wilt moderniseren zonder de behoeften van de B&B verhuurder daarbij in goed te kennen.

  • Als de koppeling met Avvie een feit is dan sluit me graag bij jullie aan. Ik ben nu nog niet aangesloten bij bedandbreakfast.nl omdat dit voor mijn erg onhandig is, aangezien jullie systeem nog niet met de Avvie kalender synct.

    Met vriendelijke groet,

    Mirjam van Elewout

  • Tot voor twee jaar hadden wij ons eigen reserveringsschema op onze site staan. We werkten dat, als nodig, twee maal daags bij. Klanten konden het schema alleen bekijken maar niet wijzigen. Dat gaf aanleiding tot vervelende problemen, zoals:

    – Aanvragers gingen zelf bepalen of een kamer beschikbaar was (“Hoe bedoelt u ‘kan niet’? In juni heeft u geen enkele reservering staan dus komt onze studerende zoon gewoon een maand bij u in huis. Punt uit!”).
    – Wanneer we zelf weg waren, dan zetten we het schema een paar weken vol met ‘vol’. Een inbreker kan dus precies zien wanneer hij kan toeslaan. Dat soort info zet ik liever niet op het net.

    Voor wat betreft ‘automatische boekingssystemen: Vaak gaat het alleen om een aanvraag en geen keiharde boeking, want mensen vragen bij meerdere B&B’s aan. Wanneer je het aan de nauwlettendheid van de internettende klant overlaat, dan staat de agenda snel vol maar er komen maar weinig klanten opdagen.

    Nu doen we de administratie weer gewoon in de papieren agenda:

    – “2p 1k 2n 18 ?” staat voor 2 personen, 1 kamer, 2 nachten, aankomst 18.00 uur, het vraagteken zegt ‘aanvraag’

    – we strepen de regel door als het niet door blijk te gaan.

    – het vraagteken wordt een uitroepteken als het doorgaat.

    Simpel maar doeltreffend.

  • Wij doen het ook zoals Jeannete Klinkhamer gewoon zelf.
    Reageren op een aanvraag, formulier toe sturen om in te vullen voor onze administratie, na ontvangst van het formulier en een kleine aanbetaling, sturen wij de bevestiging.
    Daarna vullen wij alles in op de Bedandbreakfast site.
    Het zal heel handig zijn als wij een reservering invullen op de Bedandbreakfast.nl het ook gelijk ingevuld staat op de Bedandbreakfast.eu
    Nu moeten wij twee keer inloggen en invullen, dat zou makkelijker moeten kunnen.
    Of bestaat deze mogelijkheid al?
    Voor de rest zijn wij heel tevreden.
    Met vriendelijke groeten.
    Hennie

  • De ballottage voor de discussie groep duurt mij te lang!! We zullen het toejuichen als Avvie gekoppeld wordt aan BBNL omdat het uitstekend werkt. Naast de agenda ook de correspondentie met gasten moeglijk maakt.
    En bovendien al veel koppelingen kent met andere belangrijke portals.

  • Beste collega’s
    We hebben schriftelijk al een paar punten doorgegeven over gebruik agenda.
    Het zou erg makkelijk zijn als er een koppeling komt tussen het gebruik van de avvie kalender in A’dam en b&bnl
    Zelfde geldt voor B&Beu.
    Verder geen problemen. Wij communiceren uitsluitend rechtstreeks net onze gasten. Dat maakt je ook flexibeler en in staat maatwerk te leveren.
    Wouter en Zu

  • Ik gebruik als kleine B&B ook geen channelmanager. Mijn eigen agenda en het systeem van B&B.NL ( wat overignes heel handig werkt) zijn voor mij voldoende. Zodra er een aanvraag binnenkomt reageer ik via het e-mailadres van de B&B rechtstreeks met de klant. Dit resulteert vaak al in een leuk contact via e-mail voordat de gasten arriveren.
    Wat wel erg prettig zou zijn als zoals vorige eigenaren ook al aangaven een koppeling tussen B&B.nl en B&B.eu maar ook daar wordt aangewerkt heb ik begrepen.U heeft mij dit al in het najaar van 2012 laten weten maar het is nog steeds in ontwikleing. Het zou wel erg prettig zijn als dit op korte termijn tot stand kan komen. Ik heb geen behoefte aan een koppeling met een channelmanager.

  • Wij werken nog niet met een channel manager, maar zijn aan het bekijken of het wat zou zijn. We zijn benaderd door hoteliers.com
    Heeft hier iemand ervaring mee?
    Is het handig met maar 4 kamers? Ben een beetje bang voor overboekingen.

  • Ter informatie: de channel manager van Online Hotel Experts bestaat niet meer. Alle klanten die hier gebruik van maakten gebruiken tegenwoordig ook Smarthotel, dit is tevens de ontwikkelaar van de channel management software. Ook de Hoteliers.com channel manager is dezelfde als die van smarthotel, maar wordt volgens een andere formule in de markt gezet.

    Naast de hierboven genoemde channel managers is er tegenwoordig natuurlijk erg veel keus! Ik kan mij heel goed voorstellen dat de behoeften voor een B&B kunnen verschillen van een hotel. Bedieningsgemak en prijs zijn slechts twee van de vele criteria die kunnen meespelen in de keus voor een channel manager. Ik ben benieuwd heel erg benieuwd naar jullie bevindingen hierin!

Laat een reactie achter