Marketing & Promotie

Kwaliteit van je B&B promoten: 5 Marketingtips

Bedandbreakfast.nl; Kwaliteit van je B&B promoten: 5 Marketingtips

Onderscheidt jouw Bed and Breakfast zich door meer service en kwaliteit te bieden dan andere B&B’s? Dan mag je dat best promoten. Gebruik de kwaliteit van je accommodatie als insteek van je promotie en reclame. Een paar tips.

Laat met aansprekende voorbeelden van je service zien dat je een enthousiaste gastheer- of vrouw bent.

Tip 1: Gebruik concrete voorbeelden

Je kunt wel schrijven: bij onze B&B staan service en kwaliteit hoog in het vaandel, maar dat zegt eigenlijk niet zoveel. Zoek een paar aansprekende voorbeelden die je beweringen illustreren. Bijvoorbeeld: Het ontbijt is een waar feest met zelfgemaakte aardbeienjam, eitjes van eigen kippen en prijswinnende worstenbroodjes! Of: we reserveren graag een tafeltje voor je in het restaurant naast onze B&B. Op die manier maak je de labels ‘kwaliteit’ en ‘service’ concreet. Tegelijkertijd laat je aan potentiële gasten zien dat je een attente gastheer- of vrouw bent.

Heb je een mooi terras of serveer je een vegan ontbijt net als De Groene Mus? Gebruik het in je promotie!

Tip 2: Citeer positieve reviews

Lees je gastenboek eens door, wat vinden gasten vooral leuk en goed aan je B&B? Benoem die dingen in je promotie, blijkbaar zijn het je sterke punten! Het kunnen heel eenvoudige dingen zijn, zoals de verse bloemen in de gastenkamer of het weidse uitzicht. Citeer ook een aantal positieve reviews die je gasten online hebben geschreven. Op deze manier vermijd je het ‘Wij van wc-eend’ effect. De mening van een andere gast is relevanter voor bezoekers dan die van een B&B-eigenaar zelf. Daarnaast is het een idee om op je website een banner te plaatsen die linkt naar al je actuele reviews op Bedandbreakfast.nl.

Banner plaatsen

Wees trots op je B&B en laat dat zien! Net zoals B&B Zalk blijven slapen, geclassificeerd met 3 tulpen.

Tip 3: Laat je B&B classificeren

Meld je accommodatie aan bij het officiële classificatiesysteem voor B&B’s: de Nederlandse Bed & Breakfast Classificatie. Je B&B wordt dan objectief gecontroleerd en gecertificeerd. Alle geclassificeerde B&B’s zijn in het bezit van een kwaliteitskeurmerk met 1 tot en met 5 tulpen. Hoe meer services en faciliteiten je biedt, des te hoger het aantal tulpen is. De tulpen worden getoond bij je B&B op Bedandbreakfast.nl, waardoor gasten direct zeker zijn van kwaliteit. Je kunt je tulpen ook tonen op je eigen site en in andere uitingen. Zo onderscheid jij je van de concurrentie. Ontdek snel alle voordelen:

Voordelen Classificatie

Dijklodges wisselt overzichtsfoto’s af met sfeervolle detailfoto’s.

Tip 4: Zorg voor goed beeldmateriaal

Goed beeldmateriaal is heel belangrijk voor de promotie van je B&B. Je kunt de kwaliteit die je biedt wel omschrijven, maar het werkt beter als je deze laat zien! Zorg dus voor mooie lichte foto’s die de ruimte goed in beeld brengen, maar ook details laten zien. Want die doen het ‘m. Denk aan pas afgelakt oud houtwerk of glas-in-loodramen. Breng die fles wijn op de kamer aantrekkelijk in beeld, maak foto’s van de bloemen op het terras, de badjassen of de verse croissants bij het ontbijt. Dergelijke detailfoto’s in combinatie met overzichtsfoto’s creëren een verzorgde impressie van je B&B en wekken een indruk van kwaliteit.

Kwaliteit van Kamer 7.

Tip 5: Wees niet te bescheiden

Het lijkt onbescheiden om je eigen B&B aan te prijzen. Toch kan het voor de promotie van je accommodatie geen kwaad om jezelf op de borst te kloppen. Dit kun je op sympathieke wijze doen zonder vervelend over te komen. Zorg voor een warme tekst vol sfeer en beleving: waarom is het zo de moeite waard om te overnachten in jouw B&B? Beschrijf bijvoorbeeld de ligging, de hartelijke ontvangst, de rust en stilte, het interieur en het uitgebreide ontbijt. Vraag eventueel een vriend of kennis om te verblijven in je B&B en een tekst te schrijven. Een buitenstaander kan met meer afstand – én onbescheidenheid – over de sterke punten van je B&B vertellen! Deze input kun je daarna gebruiken op je eigen site en in je algemene omschrijving op Bedandbreakfast.nl.

Deel dit artikel:

Over de auteur

Josjah Thalen

Eindredacteur bij Bedandbreakfast.eu B.V.

Laat een reactie achter