Reserveringssysteem

Snelle handleiding deel 3: reserveringen in de beschikbaarheidskalender

B&B Reserveringssysteem
De beschikbaarheidskalender toont de beschikbaarheid in je B&B. Je kunt per kamer aangeven of deze beschikbaar is. De kalender is direct gekoppeld aan het reserveringssysteem.

Beschikbaarheidskalender openen
Ga naar ‘Mijn reserveringen’ en klik op ‘Beschikbaarheidskalender’ om de kalender te openen.

B&B beschikbaarheidskalender

Zodra je een reserveringsaanvraag de status ‘Reservering’ geeft (instructie), worden de betreffende datum en kamer als niet-beschikbaar gemarkeerd in de kalender.

NL

Als je op de gemarkeerde datum in de kalender klikt, kun je de reservering bekijken en aanpassen.

NL

Telefonische reserveringen toevoegen
Reserveringen die buiten het systeem van Bedandbreakfast.nl om gebeuren, bijvoorbeeld telefonisch, kun je heel simpel aan de kalender toevoegen:

  • Stap 1: Klik op een datum in de beschikbaarheidskalender. OF: Ga naar ‘Reserveringen’ en klik op ‘Reserveringsaanvragen’.

B&B reserveringssysteem

  • Stap 2: klik op de knop ‘Voeg reservering toe’.

NL

  • Stap 3: vul de gegevens van de reservering in en klik op ‘Toevoegen’.

Reserveringssysteem

De reservering is nu toegevoegd aan je beschikbaarheidskalender. Je gast ontvangt op de dag na thuiskomst automatisch een uitnodiging om een review te schrijven op Bedandbreakfast.nl.

Beschikbaarheidskalender op je eigen website
Wil je het jezelf nog gemakkelijker maken? Gebruik dan het reserveringssysteem van Bedandbreakfast.nl op je eigen website. Je kunt het systeem volledig aanpassen aan de stijl en kleuren van je eigen website.

We helpen graag
Meer uitleg over het reserveringssysteem en de beschikbaarheidskalender vind je in de lijst van veelgestelde vragen. Heb je vragen? Aarzel niet om ons te bellen of mailen. We helpen graag!

Lees ook:
Snelle handleiding deel 1: Reageren op reserveringsaanvragen >>
Snelle handleiding deel 2: Status van een reserveringsaanvraag wijzigen >>

Over de auteur

Janneke Scheepers

Webredacteur bij Bedandbreakfast.eu B.V. tot februari 2016.

4 Reacties

  • Geachte heer / mevrouw,

    Graag geef ik een reactie op dit systeem:
    Voor dat dit systeem er was, kwam ik zelf op de conclusie om mensen niet te teleurstellen: ik zet op mijn site een kalender waarop ze kunnen zien wanneer de B&B beschikbaar is. We hebben 1 kamer en deze bezetting loopt super en is dus vaak bezet. Ik bedien mijn klanten door ze direct te laten zien wanneer er plek is door de kalender voor een jaar te laten zien. Zij willen naar onze B&B komen en niet naar een andere en kunnen dan een andere datum prikken. Gaatjes in de kalender werden deze zomer zo ook opgevuld.
    Nu het systeem van Bedandbreakfast.nl : Door weg te strepen wat er bezet is , maak je jezelf minder zichtbaar. Mensen zien je B&B alleen als toevallig de data beschikbaar is met het systeem van jullie naar mij idee. Wellicht vinden ze jou plekje zo leuk en komen ze liever een andere datum. Dat geldt natuurlijk niet voor elke klant. Daar zit ik mee. Ik hoop dat u snel reageert. Dat er nu geen reviews gemaakt kunnen worden, lijkt een soort dwang om meer mensen aan het systeem te laten beginnen. Ik heb daar begrip voor, maar ik hoop dat u mijn punt ook snapt. Ik wacht uw reactie af.
    Hartelijke groeten,

    • Geachte mevrouw van Maanen, bedankt voor deze heldere argumentering. Wij begrijpen uw redenering als B&B-eigenaar. Uiteraard wilt u zoveel mogelijk exposure, met de kans dat bezoekers eventueel op een andere datum bij u willen verblijven. Graag willen wij echter ook uw begrip vragen voor ons standpunt. Bedandbreakfast.nl krijgt dagelijks klachten van bezoekers die tevergeefs een of meerdere reserveringsaanvragen hebben gedaan en teleurgesteld werden: de door hen uitverkoren B&B’s hadden geen beschikbaarheid.

      De website-bezoekers van nu vinden deze onzekerheid niet fijn meer. Ze zijn tegenwoordig gewend om direct te weten waar ze aan toe zijn, net als in webwinkels (op voorraad / niet op voorraad). Het is voor Bedandbreakfast.nl belangrijk om up-to-date beschikbaarheidsinformatie te geven aan bezoekers, teneinde voor een grote gebruikersgroep handig te blijven in het gebruik.

      We willen u daarom toch vragen om het reserveringssysteem te gaan gebruiken. Bezoekers die willen weten welke B&B’s er allemaal in een plaats gesitueerd zijn (ook onbeschikbare B&B’s) kunnen eenvoudig hun gewenste verblijfsdatum uitvinken als ze zoeken op onze site. Zo krijgen ze alsnog een compleet zoekresultaat. In dat geval kunnen zij op uw presentatiepagina, in de kalender van uw B&B, precies zien op welke dagen u wel of geen beschikbaarheid heeft. U kunt de beschikbaarheidskalender van Bedandbreakfast.nl op uw eigen website zetten (lees hier hoe dat werkt: http://bit.ly/17PoOLM). Op die manier kunt u de boekingen die via Bedandbreakfast.nl en via uw eigen website binnenkomen, tegelijkertijd beheren.

      Door de reviews op Bedandbreakfast.nl te koppelen aan het reserveringssysteem, voorkomen we dat er reviews over B&B’s geplaatst worden door gasten er niet zijn geweest. Dit gebeurde in het verleden nog wel eens, met de nodige ergernis bij B&B-eigenaren tot gevolg. Graag verwijzen we u naar een uitgebreidere argumentering onzerzijds, zie: http://bit.ly/17rAXHY. We vragen u vriendelijk om uw begrip en medewerking.

  • Goede morgen B + B Nederland,

    Uw mail ontvangen, maar het zou gemakkelijk zijn als ik de snelle handleiding kon uit printen, bovendien werkt uw kallender niet altijd even feilloos en ook de overgang van optie naar annuleren geeft soms problemen.
    Vriendelijke groet, Toine Snelders ,, Tout Pour Toi ,,.

    • Beste Toine Snelders,

      Bedankt voor uw reactie! Het is mogelijk om iedere webpagina uit te printen, bijvoorbeeld via de sneltoets “Ctrl + P” in webbrowser Chrome. Toch is de digitale versie van onze snelle handleiding handiger in gebruik vanwege de directe links naar de eigenarenservice. Problemen met de kalender en de overgang van optie naar annuleren zijn nog niet eerder gemeld. Wellicht kunnen wij u per mail of telefonisch verder helpen en eventueel meekijken waar het misgaat. U kunt hiervoor contact opnemen met onze collega’s van de klantenservice via: http://bit.ly/2mHzflA

Laat een reactie achter