Vind het antwoord op je vraagVul hieronder je vraag in

Topvragen

Met een standaard vermelding presenteert u uw bed & breakfast optimaal op Bedandbreakfast.nl. U krijgt een aantrekkelijke presentatiepagina compleet met foto’s, uitgebreide omschrijving, kamerinformatie, gastenbeoordelingen en statistieken. Ook kunt u gebruikmaken van het handige reserveringssysteem met beschikbaarheidskalender. Een uitgebreide vermelding is het meest volledige pakket. Uw B&B komt hoger in de lijst op Bedandbreakfast.nl te staan, dus u wordt nog beter gevonden. Ook profiteert u van extra voordelen zoals een link naar uw eigen website, Google Street View en de mogelijkheid om een filmpje te plaatsen. Meer informatie over abonnementen op Bedandbreakfast.nl vindt u op Bedandbreakfast.nl/aanmelden.

Log in op de eigenarenservice met uw e-mailadres en wachtwoord. Ga in de menubalk naar ‘Mijn vermelding’. Hier heeft u de mogelijkheid om uw contactgegevens, omschrijving, kenmerken, kamerinformatie, foto’s etc. aan te passen.

Bed and breakfasts met actuele beschikbaarheidsinformatie worden bovenaan getoond in het zoekresultaat. Daarna komen de bed en breakfasts waarvan de beschikbaarheid onbekend is. Binnen deze hoofdverdeling staan de bed & breakfasts met een uitgebreide vermelding het hoogst.

Daarnaast komt u hoger in de lijst als u:

  • een goede omschrijving van uw B&B heeft;
  • vertalingen toevoegt;
  • foto’s toevoegt;
  • een hoge reviewscore heeft.

Ga naar www.bedandbreakfast.nl/aanmelden en kies de vermelding die u wenst. U kunt zich direct aanmelden via het online aanmeldformulier.

Reserveringen

Log in op de eigenarenservice met uw e-mailadres en wachtwoord. Ga in de menubalk bovenaan naar ‘Mijn reserveringen’ en klik op ‘Reserveringsaanvragen’. U ziet nu het overzicht van reserveringsaanvragen. Klik op een aanvraag om deze te bekijken, aan te passen en om te reageren.

Zodra iemand het reserveringsaanvraagformulier invult, ontvangt u een e-mail van ons. Hierin staan alle ingevulde contactgegevens van de aanvrager. U heeft nu twee opties:

  • U kunt contact opnemen met de aanvrager door te bellen of door een e-mail te sturen met uw eigen e-mailprogramma.
  • U kunt er ook voor kiezen om te reageren via het reserveringssysteem. In bovengenoemde e-mail klikt u dan op de roze knop ‘Reageer direct’.

Reageren via het reserveringssysteem werkt snel en eenvoudig dankzij de standaard e-mailsjablonen. Bijkomend voordeel: definitieve reserveringen komen automatisch in uw beschikbaarheidskalender te staan. U moet dan wel eerst de status van de aanvraag hebben aangepast.

Nee, dat is niet nodig. Ga naar www.bedandbreakfast.nl/login en zorg dat het vakje bij ‘onthoud mijn inloggegevens’ aangevinkt is. Als dit het geval is, dan onthoudt uw computer uw inloggegevens. Hierdoor kunt u direct vanuit uw e-mail uw reserveringsaanvragen bekijken. Opnieuw inloggen is slechts af en toe nodig vanwege de veiligheid.

Eerst moet u de reserveringsaanvraag in behandeling nemen. Dat kunt u doen door de status van de aanvraag aan te passen. Ga naar de eigenarenservice en volg deze stappen:

  • Ga in de menubalk naar ‘Mijn reserveringen’ > ‘Reserveringsaanvragen’.
  • Klik op de aanvraag in kwestie.
  • Er opent nu een nieuw scherm. Bovenin het scherm ziet u dat de status van de aanvraag op ‘Onbehandeld’ staat.
  • Geef de aanvraag een andere status, bijvoorbeeld ‘Reservering’ of ‘Geannuleerd’ en klik op ‘Opslaan’.

U heeft met deze actie de reserveringsaanvraag in behandeling genomen. De reserveringsaanvraag staat nu niet meer in uw ‘Inbox’ maar is verhuisd naar ‘Overzicht’. U vindt het ‘Overzicht’ onder de ‘Inbox’. Hierdoor kunt u altijd zien wie er in welke maand bij u heeft gelogeerd en welke aanvragen u heeft afgewezen of geannuleerd.

In het ‘Overzicht’ (te vinden onder de ‘Inbox’) worden alle reserveringsaanvragen die u in behandeling heeft genomen, per maand geordend op basis van aankomstdatum. U kunt een reserveringsaanvraag uit het overzicht verwijderen door te klikken op het kleine prullenbak-icoontje rechts achter de aanvraag. De aanvraag wordt dan verplaatst naar de ‘Prullenbak’, onderaan de pagina. Hier kunt u de aanvraag definitief verwijderen door op het rode kruisje helemaal rechts te klikken.

Eerst moet u de reserveringsaanvraag verwijderen uit de ‘Inbox’ en uit het ‘Overzicht’. De reserveringsaanvraag komt dan in de ‘Prullenbak’ terecht, onderaan de pagina. Hier kunt u de aanvraag definitief verwijderen door op het rode kruisje helemaal rechts te klikken.

Mogelijk kijkt u in het overzicht bij de verkeerde maand. Als een gast in – bijvoorbeeld – april een aanvraag heeft gedaan voor de maand september, dan zult u de aanvraag terugvinden in het overzicht voor de maand september. Zo bekijkt u uw overzichten voor de verschillende maanden:

  • Ga naar de eigenarenservice en klik in de menubalk op ‘Mijn reserveringen’ > ‘Reserveringsaanvragen’.
  • Ga op de pagina naar beneden, naar ‘Overzicht’. (‘Overzicht’ staat tussen ‘Inbox’ en ‘Prullenbak’ in).
  • Bij ‘Overzicht’ staan de aanvragen die u in behandeling heeft genomen. Standaard worden de aanvragen van de huidige maand getoond.
  • Door op de huidige maand te klikken, kunt u naar de overzichten voor de andere maanden gaan. Mogelijk vindt u hier de aanvraag die u zoekt.

Alleen als u ingelogd bent, kunt u alle functies van het reserveringssysteem ten volste benutten. Al uw reserveringen komen overzichtelijk onder elkaar te staan. U kunt direct reageren op een nieuwe aanvraag en oude correspondentie teruglezen. Alle reserveringen worden automatisch op uw presentatiepagina getoond in de beschikbaarheidskalender. Gasten hebben daardoor altijd actueel inzicht in uw beschikbaarheid. Ook ontvangen ze na hun verblijf automatisch een reviewformulier.

Met het reserveringssysteem kunt u op een flexibele manier uw reserveringsaanvragen en boekingen beheren. Al uw reserveringen en opties komen automatisch in een beschikbaarheidskalender te staan. Het reserveringssysteem met gekoppelde beschikbaarheidskalender biedt u:

  • Flexibiliteit: reserveringen die buiten Bedandbreakfast.nl om worden gedaan, kunt u zelf aan de beschikbaarheidskalender toevoegen.
  • Overzicht: bezoekers hebben direct inzicht in de beschikbaarheid van uw bed and breakfast.
  • Controle: u voorkomt dubbele boekingen.
  • Gemak: correspondentie wordt gemakkelijk dankzij de e-mailsjablonen in zes talen.

Alle informatie over de aanvraag inclusief de e-mailcorrespondentie vindt u terug in uw overzicht van reserveringen. Ga naar in de eigenarenservice naar ‘Mijn Reserveringen’ en klik op ‘Reserveringsaanvragen’. Klik op het envelopje achter de reserveringsaanvraag om de e-mailcorrespondentie te openen.

E-mailsjablonen zijn standaard e-mails waarmee u snel kunt antwoorden op reserveringsaanvragen. De e-mailsjablonen zijn beschikbaar in 6 talen. U kunt de sjablonen naar wens aanpassen en zelf een nieuw sjabloon aanmaken.

Ga naar ‘Mijn Reserveringen’ en klik op ‘Reserveringsaanvragen’. U ziet nu uw overzicht van reserveringsaanvragen.

  • Klik op een reserveringsaanvraag om deze te bekijken.
  • Klik onderin het scherm op ‘Aanpassen’.
  • Er opent nu een nieuw scherm. Bovenin het scherm ziet u dat de status van de aanvraag op ‘Onbehandeld’ staat.
  • Geef de aanvraag een andere status, bijvoorbeeld ‘Reservering’ of ‘Geannuleerd’ en klik op ‘Opslaan’.

Als u een reserveringsaanvraag de status ‘Reservering’ geeft, komt deze in uw beschikbaarheidskalender te staan. Bezoekers kunnen dan zien dat u op die dagen geen beschikbaarheid heeft.

In de ‘Inbox’ komen al uw nieuwe reserveringsaanvragen te staan. Nieuwe reserveringsaanvragen hebben standaard de status ‘Onbehandeld’. Het is belangrijk dat u iedere nieuwe reserveringsaanvraag actief in behandeling neemt. Dat kan door de status van de aanvraag aan te passen. De aanvraag verdwijnt dan uit de ‘Inbox’ en komt in het ‘Overzicht’ terecht.

In het ‘Overzicht’ (te vinden onder de ‘Inbox’) worden alle reserveringsaanvragen die u in behandeling heeft genomen, per maand geordend op basis van aankomstdatum. Hierdoor kunt u altijd zien wie er in welke maand bij u heeft gelogeerd en welke aanvragen u heeft afgewezen of geannuleerd.

U lost dit op door de reserveringsaanvragen een andere status te geven. Dat doet u als volgt:

  • Ga naar ‘Mijn Reserveringen’ en klik op ‘Reserveringsaanvragen’. U ziet nu uw overzicht van reserveringsaanvragen.
  • Klik op een reserveringsaanvraag om deze te bekijken.
  • Er opent nu een nieuw scherm. Bovenin het scherm ziet u dat de status van de aanvraag op ‘Onbehandeld’ staat.
  • Geef de aanvraag een andere status, bijvoorbeeld ‘Reservering’ of ‘Geannuleerd’ en klik op ‘Opslaan’.

U heeft met deze actie de reserveringsaanvraag in behandeling genomen. De reserveringsaanvraag staat nu niet meer in uw ‘Inbox’ maar is verhuisd naar ‘Overzicht’. U vindt het ‘Overzicht’ onder de ‘Inbox’.

Uw gasten zien deze melding niet. De status ‘Onbehandeld’ wil ook niet zeggen dat uw gasten geen reactie van u gehad hebben. U hoeft zich daar dus geen zorgen over te maken. De status ‘Onbehandeld’ betekent dat ons systeem niet weet wat er is gebeurd met een reserveringsaanvraag. U lost dit eenvoudig op door de status van de aanvraag te veranderen:

  • Ga naar ‘Mijn Reserveringen’ en klik op ‘Reserveringsaanvragen’. U ziet nu uw overzicht van reserveringsaanvragen.
  • Klik op de aanvraag in kwestie.
  • Er opent nu een nieuw scherm. Bovenin het scherm ziet u dat de status van de aanvraag op ‘Onbehandeld’ staat. Geef de aanvraag een andere status, bijvoorbeeld ‘Reservering’ of ‘Geannuleerd’ en klik op ‘Opslaan’.

Als u een reserveringsaanvraag de status ‘Reservering’ geeft, komt deze in uw beschikbaarheidskalender te staan. Bezoekers kunnen dan zien dat u op die dagen geen beschikbaarheid heeft.

Beschikbaarheidskalender

De beschikbaarheidskalender toont de beschikbaarheid in uw B&B. U kunt per kamer aangeven of deze beschikbaar is. De beschikbaarheidskalender is direct gekoppeld aan het reserveringssysteem. Zodra u een reserveringsaanvraag de status ‘reservering’ geeft, worden de betreffende datums en kamer(s) als niet-beschikbaar gemarkeerd in de kalender.

Het gebruiken van de beschikbaarheidskalender heeft belangrijke voordelen::

  • Uw bed and breakfast komt hoger in het zoekresultaat van Bedandbreakfast.nl te staan.
  • U voorkomt dat u gasten moet afwijzen omdat u geen kamer vrij heeft.
  • U voorkomt dubbele boekingen.
  • Bij een goede informatievoorziening hoort accurate informatie over de beschikbaarheid in uw bed en breakfast. De beschikbaarheidskalender is daarbij een handige tool.
  • Als u de kalender goed bijhoudt, zullen bezoekers van Bedandbreakfast.nl sneller een reserveringsaanvraag bij u doen.

Ja, dat kan. Log in met uw e-mailadres en wachtwoord. Ga in de menubalk naar ‘Mijn reserveringen’ en klik op ‘Beschikbaarheidskalender’. Klik in de kalender de betreffende datum aan en voeg de reservering toe. Uw gast ontvangt automatisch een reviewformulier op de dag na thuiskomst.

Ja, dat kan. Ga in de eigenarenservice naar ‘Mijn reserveringen’ en klik op ‘Beschikbaarheidskalender’. Klik op de button ‘Kalender gratis op uw website’ en volg de stappen.

Nee, dat is niet mogelijk. De beschikbaarheidskalender wordt altijd getoond op uw presentatiepagina. Het is daarom van belang dat u nieuwe boekingen toevoegt aan uw beschikbaarheidskalender. Dit doet u door de status van uw reserveringsaanvragen te wijzigen van ‘onbehandeld’ in ‘optie’ of ‘reservering’:

  • Ga naar ‘Mijn Reserveringen’ en klik op ‘Reserveringsaanvragen’. U ziet nu uw overzicht van reserveringsaanvragen.
  • Klik op een reserveringsaanvraag om deze te bekijken.
  • Klik op ‘Aanpassen’ om de status aan te passen.

Als u een reserveringsaanvraag de status ‘Reservering’ geeft, komt deze in uw beschikbaarheidskalender te staan. Bezoekers kunnen dan zien dat u op die dagen geen beschikbaarheid heeft.

Heeft de gast gereserveerd via het systeem van Bedandbreakfast.nl en is de optie of reservering definitief? Log dan in op de eigenarenservice en volg deze stappen:

  • Ga in de menubalk naar ‘Mijn reserveringen’ > ‘Reserveringsaanvragen’.
  • Klik op de aanvraag in kwestie. De gegevens verschijnen nu op uw scherm. Klik onderin het scherm op ‘Aanpassen’.
  • Er opent nu een nieuw scherm. Bovenin het scherm ziet u dat de status van de aanvraag op ‘Onbehandeld’ staat.
  • Verander de status in ‘Optie’ of ‘Reservering’ en klik op ‘Opslaan’.

Als u nu in uw beschikbaarheidskalender kijkt, ziet u dat de optie/reservering aan de kalender is toegevoegd. Heeft uw gast buiten het systeem van Bedandbreakfast.nl om gereserveerd, bijvoorbeeld telefonisch? Voeg de reservering dan handmatig toe aan de beschikbaarheidskalender.

Reserveringen die buiten ons systeem om worden gedaan, kunt u zelf toevoegen aan de kalender voor een compleet overzicht.

  • Ga in de eigenarenservice naar ‘Mijn Reserveringen’ > ‘Reserveringsaanvragen’
  • klik op de knop ‘Voeg reservering toe’.
  • Vul de gegevens van de reservering in.
  • In het bovenste deel van het venster ziet u, dat de status standaard op ‘Reservering’ staat.
  • Klik op ‘Toevoegen’.

De reservering is nu toegevoegd aan het overzicht in de beschikbaarheidskalender.

U kunt in de beschikbaarheidskalender eenvoudig bepaalde dagen of periodes onbeschikbaar maken, of er nu een gast is of niet. Dat kunt u als volgt doen:

  • Klik in de kalender op een dag die u onbeschikbaar wilt maken.
  • Een nieuw scherm wordt geopend. Klik rechts onderin op ‘Maak datum onbeschikbaar’.
  • Kies de begin- en de einddatum van de periode waarin uw bed en breakfast onbeschikbaar is.
  • Vink de onbeschikbare kamer(s) aan en klik op ‘Opslaan’.

De door u geselecteerde datum of periode is nu onbeschikbaar gemaakt in de kalender.

Kalenders synchroniseren

  • Log in op de eigenarenservice van Bedandbreakfast.nl met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Ga bovenin het menu naar ‘Mijn reserveringen’ en vervolgens naar ‘Synchroniseer kalenders’.
  • Open de kamer waarvan u de beschikbaarheidskalender wilt synchroniseren.
  • Ga in een apart venster naar de kalender die u naast Bedandbreakfast.nl nog gebruikt. Haal voor de betreffende kamer de beschikbaarheidsinformatie op. Gebruik hiervoor de link (URL) die u hiervoor aangeboden wordt binnen dit platform.
  • Plak deze link vervolgens in het daarvoor bestemde veld bij stap 2 in de eigenarenservice op Bedandbreakfast.nl.
  • Geef de kalender een naam en klik vervolgens op opslaan.
  • Herhaal deze stappen voor al uw kamers.

Ja, wij zorgen ervoor dat de kalender elke 6 uur automatisch bijgewerkt wordt. Met de knop ‘synchroniseren’ kunt u de beschikbaarheidsinformatie overigens handmatig op elk gewenst moment tussentijds ophalen.

De beschikbaarheidsinformatie van uw kalender op Bedandbreakfast.nl kan ook weer geëxporteerd worden naar andere kalenders. Gebruik hiervoor de link (URL) die u via het tabblad ‘Mijn reserveringen’ en vervolgens ‘Synchroniseer kalenders’ onderaan de pagina ziet.

De data waarvan beschikbaarheidsinformatie geïmporteerd worden uit andere kalenders worden enkel als ‘onbeschikbaar’ getoond in de kalender op Bedandbreakfast.nl. Reserveringsgegevens worden wegens privacy-overwegingen niet tussen verschillende websites uitgewisseld.

Reviews

Een review is een geschreven mening of ervaring van een bed & breakfast-gast. Reviews helpen bezoekers bij het maken van een keuze voor een bed en breakfast.

Wanneer uw gast via het reserveringsaanvraagformulier van Bedandbreakfast.nl bij u een aanvraag heeft gedaan, ontvangt hij/zij op de dag na thuiskomst automatisch per e-mail een uitnodiging om een review te schrijven op Bedandbreakfast.nl.

Wij kunnen uw gasten alleen een reviewformulier toesturen, als zij geregistreerd zijn in het systeem van Bedandbreakfast.nl. Voeg daarom de reserveringen die buiten Bedandbreakfast.nl om worden gedaan, handmatig toe aan uw beschikbaarheidskalender. Uw gasten ontvangen dan automatisch een reviewformulier op de dag na hun thuiskomst.

Voeg de reservering handmatig toe aan de beschikbaarheidskalender. Uw gast ontvangt dan op de dag na thuiskomst automatisch een reviewformulier per e-mail.

Ja, dat kan. Voeg de reservering handmatig toe aan uw beschikbaarheidskalender. Uw gast ontvangt dan op de dag na thuiskomst automatisch een uitnodiging om een review te schrijven.

Soms wordt een reserveringsaanvraag afgewezen maar wordt toch een review geschreven door de betreffende gast. Dit voorkomt u door de status van de bewuste aanvraag te veranderen in ‘Afgewezen’ of ‘Geannuleerd’. Dat doet u als volgt:

  • Ga in de Eigenarenservice naar ‘Mijn reserveringen’ en ‘Reserveringsaanvragen’.
  • Klik op de aanvraag in kwestie en vervolgens op ‘Aanpassen’.
  • Verander de status in ‘Geannuleerd’ of ‘Afgewezen’.

De aanvrager ontvangt nu geen uitnodiging om een review te schrijven.

Voor gastenreviews gelden de volgende regels:

  • Reclame-uitingen, onjuiste of bewust schadende informatie, schuttingtaal en discriminerende en beledigende teksten zijn niet toegestaan.
  • Reviews bevatten niet alleen cijfers maar ook tekst en uitleg.
  • De mening van anderen wordt gerespecteerd.
  • Anonieme reviews of reviews onder een valse naam kunnen worden verwijderd.
  • Alleen als een gast daadwerkelijk in een bed and breakfast heeft gelogeerd, mag hij/zij er een review over schrijven.
  • Een B&B-eigenaar mag geen review over zijn eigen accommodatie insturen. Hetzelfde geldt voor andere belanghebbenden.
  • Bedandbreakfast.nl heeft het recht om reviews die niet voldoen aan de richtlijnen, zonder verdere toelichting te bewerken of te verwijderen.

Bedandbreakfast.nl wil een open en transparante vergelijkingssite zijn. Een review die aan de richtlijnen voldoet, kan daarom niet worden verwijderd. Een review bevat soms kritische opmerkingen. Probeer dit op een positieve manier te benaderen:

  • Wat de ene gast als negatief ervaart, kan voor een andere gast minder belangrijk of zelfs een pluspunt zijn.
  • U kunt lering trekken uit een kritische review en er zo uw voordeel mee doen.
  • Een enkele negatieve review tussen overwegend positieve reacties schept een geloofwaardiger beeld van uw bed en breakfast dan enkel positieve reacties.

Ons advies: respecteer de mening van de gast en vermijd discussie achteraf.

Social Media

Bedandbreakfast.nl heeft een internationale discussiegroep voor B&B-eigenaren. Deze is te vinden op de zakelijke netwerksite LinkedIn. Als u lid wilt worden van de discussiegroep, moet u eerst een account op LinkedIn aanmaken:

  • ga naar www.linkedin.com;
  • vul uw naam, e-mailadres en een wachtwoord in;
  • volg de eventuele andere stappen op.

Zodra u een account op LinkedIn heeft, kunt u deelnemen aan onze discussiegroep. Deze vindt u hier: http://www.linkedin.com/groups?gid=2223479.

Als abonnee ontvangt u regelmatig per e-mail een nieuwsbrief van Bedandbreakfast.nl. Daarnaast heeft Bedandbreakfast.nl een weblog voor B&B-eigenaren. Hier leest u het laatste nieuws, tips, columns en verhalen over de B&B branche. U vindt de blog op www.bedandbreakfast.nl/blog/eigenaren.

Bedandbreakfast.nl heeft een levendige Facebook-pagina. Bent u lid van Facebook, ga dan snel naar www.facebook.com/bedandbreakfastnl en klik op ‘Like’ of ‘Vind ik leuk’. U krijgt dan onze laatste berichtjes in uw Facebook-nieuwsoverzicht en kunt zelf berichtjes plaatsen op onze pagina.

B&B te koop

Op B&B for Sale vindt u een actueel aanbod van te koop staande bed & breakfasts wereldwijd.

Op B&B For Sale kunt u een pand als bed & breakfast te koop aanbieden. Log eerst in op Bedandbreakfast.nl/login met uw e-mailadres en wachtwoord. Ga in de menubalk naar ‘B&B for sale’ en klik op ‘Uw B&B verkopen’. Of ga rechtstreeks naar de registratiepagina van B&B For Sale indien u geen vermelding op Bedandbreakfast.nl heeft.

Abonnement wijzigen of beëindigen

Met een standaard vermelding presenteert u uw bed & breakfast optimaal op Bedandbreakfast.nl. U krijgt een aantrekkelijke presentatiepagina compleet met foto’s, uitgebreide omschrijving, kamerinformatie, gastenbeoordelingen en statistieken. Ook kunt u gebruikmaken van het handige reserveringssysteem met beschikbaarheidskalender. Een uitgebreide vermelding is het meest volledige pakket. Uw B&B komt hoger in de lijst op Bedandbreakfast.nl te staan, dus u wordt nog beter gevonden. Ook profiteert u van extra voordelen zoals een link naar uw eigen website, Google Street View en de mogelijkheid om een filmpje te plaatsen. Meer informatie over abonnementen op Bedandbreakfast.nl vindt u op Bedandbreakfast.nl/aanmelden.

U kunt uw standaard vermelding op elk gewenst moment omzetten in een uitgebreide vermelding. Log eerst in op Bedandbreakfast.nl/login met uw e-mailadres en wachtwoord. Ga in de menubalk naar ‘Mijn account’ en klik vervolgens op ‘Upgraden’ om over te stappen.

Ja, dat kan. Stuur een e-mail met uw verzoek naar info@bedandbreakfast.nl. Bedandbreakfast.nl neemt contact met u op om uw overstap te regelen.

Ja, dat kan. Log eerst in op Bedandbreakfast.nl/login met uw e-mailadres en wachtwoord. Volg nu de volgende stappen:

  • Ga in de menubalk naar ‘Mijn account’ en klik op ‘Mijn vermelding’.
  • Klik op de tekst: ‘Klik hier om uw vermelding tijdelijk onzichtbaar te maken of te annuleren.
  • Vink vervolgens het vakje aan bij ‘Tijdelijk van internet’ en bevestig.

Uw gegevens blijven nu bewaard maar uw vermelding is niet zichtbaar voor sitebezoekers. U kunt uw vermelding op ieder gewenst moment weer activeren.

Wilt u uw vermelding definitief beëindigen? Log eerst in op Bedandbreakfast.nl/login met uw e-mailadres en wachtwoord. Volg nu de volgende stappen:

  • Ga in de menubalk naar ‘Mijn account’ en klik op ‘Mijn vermelding’.
  • Klik op de tekst: ‘Klik hier om uw vermelding tijdelijk onzichtbaar te maken of te annuleren.
  • Vink vervolgens het vakje aan bij ‘Definitief beëindigen’ en volg de aanwijzingen op.

Google Street View

Met Google Street View kunt vanachter uw computer steden en dorpen wereldwijd verkennen met panoramische beelden op straatniveau. Bedandbreakfast.nl toont Google Street View (indien beschikbaar) bij de locatie-informatie. Deze functie is alleen beschikbaar voor uitgebreide vermeldingen.

Ziet u bij de locatie-informatie over uw bed and breakfast een foto van een straat staan? Dan is Google Street View beschikbaar op uw adres. Bezoekers kunnen op verschillende plekken in de foto klikken en zo uw straat virtueel verkennen. Let op: Google Street View wordt alleen getoond bij uitgebreide vermeldingen.

Ja, dat kan. U kunt de positie van de foto zelf aanpassen en zo uw bed en breakfast beter in beeld brengen: ga in de eigenarenservice naar ‘Mijn vermelding’ en klik op ‘Google Street View’ om de instellingen te veranderen.

Ja, dat kan. Ga in de eigenarenservice naar ‘Mijn vermelding’ en klik op ‘Google Street View’. Haal het vinkje weg in het vakje bij ‘Toon Google Street View op mijn presentatiepagina’.

Mogelijk heeft u nog geen uitgebreide vermelding. Google Street View is alleen beschikbaar voor uitgebreide vermeldingen. Heeft u wel een uitgebreide vermelding maar is Google Street View toch niet zichtbaar bij de locatie-informatie? In dat geval heeft Google nog geen beelden van uw straat. Google verzamelt in snel tempo nieuwe beelden wereldwijd. Zodra foto’s van uw straat beschikbaar komen, zal Google Street View automatisch worden geactiveerd op uw presentatiepagina.

Virtuele Google Tour

Net als Google Street View voor buiten bestaat er nu ook een ‘Street View voor binnen’, de zogenaamde Virtuele Google Tour. Het lijkt op een filmpje, maar het zijn met software aan elkaar gekoppelde foto’s. Met deze techniek is het mogelijk om als het ware binnen te kijken in een B&B.

Ja, dat kan met een uitgebreide vermelding. Ga in de eigenarenservice naar ´Mijn vermelding´ en klik op ´Locatie op de kaart´. Ga vervolgens naar ´Virtuele Google Tour´ en volg de stappen.

Presentatiepagina

Log in op de eigenarenservice met uw e-mailadres en wachtwoord. Ga in de menubalk naar ‘Mijn vermelding’. Hier heeft u de mogelijkheid om uw contactgegevens, omschrijving, kenmerken, kamerinformatie, foto’s etc. aan te passen.

Log in op de eigenarenservice met uw e-mailadres en wachtwoord.

  • Ga in de menubalk naar ‘Mijn vermelding’ en klik op ‘Kamerprijzen’.
  • U ziet nu de 1- en 2-persoonsprijzen van uw eerste kamer. Klik eventueel op een andere kamer om daarvan de prijzen aan te passen.
  • Vul uw nieuwe 1- en 2-persoonsprijzen in en klik op ‘opslaan’.

N.b. Vul de prijs in van uw kamer in het hoogseizoen, inclusief ontbijt en eventuele belastingen. De prijs in het laagseizoen kunt u invullen door op de link ‘klik hier om eenvoudig te variëren met uw prijzen’ te klikken.

Met de prijzentabel kunt u uw prijzen heel precies afstemmen per periode. Log in op de eigenarenservice met uw e-mailadres en wachtwoord.

  • Ga in de menubalk naar ‘Mijn vermelding’ en klik op ‘Kamerprijzen’.
  • U ziet nu de 1- en 2-persoonsprijzen van uw eerste kamer. Klik eventueel op een andere kamer om daarvan de prijzen aan te passen.
  • Klik op ‘Klik hier om eenvoudig te variëren met uw prijzen’. De prijzentabel wordt geopend.
  • Volg de twee stappen op om voor specifieke dagen of periodes afwijkende prijzen in te voeren.

Let op: deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor uitgebreide vermeldingen.

Ja, dat is mogelijk. Log in op de eigenarenservice met uw e-mailadres en wachtwoord.

  • Ga in de menubalk naar ‘Mijn vermelding’ en klik op ‘Kamerprijzen’.
  • U ziet nu de 1- en 2-persoonsprijzen van uw eerste kamer. Klik eventueel op een andere kamer om daarvan de prijzen aan te passen.
  • Klik op ‘Klik hier om eenvoudig te variëren met uw prijzen’. De prijzentabel wordt geopend.
  • Klik op ‘Stap 1. Datums selecteren’. Selecteer eerst een periode, bijvoorbeeld van enkele maanden.
  • Vink nu alle weekdagen uit behalve vrijdag, zaterdag en/of zondag.
  • Klik op ‘Toepassen’.
  • In de prijzentabel zijn nu alle weekends geselecteerd in de door u gekozen periode. Vul de nieuwe prijzen in en klik op ‘Opslaan’.

Let op: deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor uitgebreide vermeldingen.

Log in op de eigenarenservice met uw e-mailadres en wachtwoord.

  • Ga in de menubalk naar ‘Mijn vermelding’ en klik op ‘Kamerprijzen’.
  • U ziet nu de 1- en 2-persoonsprijzen van uw eerste kamer. Klik eventueel op een andere kamer om daarvan de prijzen aan te passen.
  • Klik op ‘Klik hier om eenvoudig te variëren met uw prijzen’. De prijzentabel wordt geopend.
  • Klik op ‘Stap 1. Datums selecteren’ en selecteer de periode van het laagseizoen. Bijvoorbeeld van 1 september tot 1 juni.
  • Klik op ‘Toepassen’.
  • In de prijzentabel is nu het laagseizoen geselecteerd. Vul de nieuwe prijzen in en klik op ‘Opslaan’.

Let op: deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor uitgebreide vermeldingen.

Ja, dat is mogelijk. Log in op de eigenarenservice met uw e-mailadres en wachtwoord.

  • Ga in de menubalk naar ‘Mijn vermelding’ en klik op ‘Kamerprijzen’.
  • U ziet nu de 1- en 2-persoonsprijzen van uw eerste kamer. Klik eventueel op een andere kamer om daarvan de prijzen aan te passen.
  • Klik op ‘Klik hier om eenvoudig te variëren met uw prijzen’.
  • Pas indien nodig de prijzen aan.
  • Ga naar beneden en klik op ‘Kamerprijzen kopiëren naar andere kamer(s)’
  • Vink de kamer aan waar u de prijzen naartoe wilt kopiëren en klik op ‘Opslaan’.

Let op: deze functionaliteit is alleen beschikbaar voor uitgebreide vermeldingen.

Stuur een e-mail met uw verzoek naar info@bedandbreakfast.nl. Bedandbreakfast.nl past de locatie op de kaart voor u aan.

Log in op Bedandbreakfast.nl met uw e-mailadres en wachtwoord.

  • Ga in de menubalk naar ‘Mijn vermelding’ en klik op ‘Foto’s’.
  • Klik op ‘Voeg foto’s toe’.
  • Selecteer op uw computer één of meerdere foto’s en voeg deze toe. De foto’s worden in uw ‘fotobibliotheek’ geplaatst.
  • U kunt in totaal 60 foto’s in uw fotobibliotheek zetten. Sleep van hieruit 18 foto’s naar uw overzichtsfoto’s en 4 foto’s naar iedere kamer.

U kunt meerdere foto’s tegelijk slepen door ze eerst aan te vinken. De volgorde van de foto’s wijzigt u door ze te verslepen met uw muis.

Mogelijk voldoet uw foto niet aan onze eisen. Uw foto moet aan de volgende eisen voldoen:

  • Grootte: maximaal 5 MB
  • Bestandstype: JPEG, GIF, PNG of BMP
  • Afmetingen algemene foto: minimaal 1920 pixels breed en 1080 pixels hoog.

Het is ook mogelijk dat u het maximale aantal foto’s al heeft bereikt. U kunt in totaal 18 foto’s in uw fotobibliotheek zetten. Per kamer kunt u 4 foto’s tonen.

Mogelijk bekijkt u een oude versie van uw presentatiepagina. Dit kunt u als volgt controleren. Ga naar uw presentatiepagina en druk op F5 op uw toetsenbord. Of klik met uw rechtermuisknop op de pagina en kies in het snelmenu voor ‘Vernieuwen’. Uw presentatiepagina wordt nu ververst en nieuwe wijzigingen worden zichtbaar.

U kunt eenvoudig een filmpje toevoegen aan uw presentatiepagina. U moet dan eerst zelf uw filmpje op YouTube plaatsen. Log vervolgens in op de eigenarenservice en volg de volgende stappen:

  • Ga in de menubalk naar ‘Mijn vermelding’ en klik op ‘Foto’s en video’s’.
  • Klik op ‘Video toevoegen’.
  • Plak in het bovenste invulveld de URL van uw filmpje op YouTube.
  • Typ in het tweede invulveld een korte omschrijving van het filmpje (voeg vertalingen toe door op de kleine vlaggetjes te klikken).
  • Klik op ‘Opslaan’.

Op uw presentatiepagina verschijnt een link naar uw video op YouTube.

Dit kunt u zien bij uw statistieken. Log in op de eigenarenservice met uw e-mailadres en wachtwoord. Ga in de menubalk naar ‘Mijn account’ en klik op ‘Statistieken’. U kunt nu zien hoeveel mensen uw presentatiepagina in de afgelopen periode hebben bezocht.

Bed and breakfasts met actuele beschikbaarheidsinformatie worden bovenaan getoond in het zoekresultaat. Daarna komen de bed en breakfasts waarvan de beschikbaarheid onbekend is. Binnen deze hoofdverdeling staan de bed & breakfasts met een uitgebreide vermelding het hoogst.

Daarnaast komt u hoger in de lijst als u:

  • een goede omschrijving van uw B&B heeft;
  • vertalingen toevoegt;
  • foto’s toevoegt;
  • een hoge reviewscore heeft.

Alle B&B’s die deelnemen aan de Nederlandse Bed & Breakfast Classificatie worden als ‘aanrader’ gepromoot. Aanmelden voor de Nederlandse Bed & Breakfast Classificatie kan op www.bedandbreakfastclassificatie.nl.

Klik hier om een nieuw wachtwoord aan te vragen.

Log eerst met uw e-mailadres en wachtwoord. Ga in de menubalk naar ‘Mijn account’, klik op ‘Wachtwoord wijzigen’ en volg de stappen.

Trefwoorden worden ook wel ‘zoektermen’ of ‘sleutelwoorden’ genoemd. Voorbeelden van trefwoorden: appartement, keuken, zwembad, sauna, luxe, privé, gratis draadloos internet, huisdier, de naam van uw woonplaats, de namen van belangrijke attracties in de nabije omgeving, ligbad etc. Zorg dat u in uw teksten genoeg trefwoorden verwerkt! Dan wordt uw bed en breakfast snel gevonden door bezoekers die in hun zoekopdracht dezelfde trefwoorden gebruiken.

Zorg dat u in uw teksten genoeg trefwoorden verwerkt. Dan wordt uw bed en breakfast snel gevonden door bezoekers die in hun zoekopdracht dezelfde trefwoorden gebruiken. Het is heel eenvoudig om trefwoorden in te vullen. Ga naar de eigenarenservice en volg deze stappen:

  • Klik boven in de menubalk op ‘Mijn vermelding’ > ‘Omschrijving’.
  • Typ in het bovenste vak een uitgebreide tekst over uw B&B en gebruik hierbij voldoende trefwoorden.
  • Typ in het tweede vak een korte tekst met – opnieuw – uw belangrijkste trefwoorden. Dit is de tekst die bezoekers zien in de lijst met zoekresultaten.
  • Schrijf in het derde vak uw trefwoorden achter elkaar, gescheiden door komma’s.

Log eerst in op de eigenarenservice en volg deze stappen:

  • Klik boven in de menubalk op ‘Mijn vermelding’ > ‘Omschrijving’.
  • Klik op de vlaggetjes naast de invulvelden om tekst in andere talen toe te voegen.
  • Klik op ‘opslaan’.

Tip: vertaal uw teksten met Google Translate en vraag uw buitenlandse gasten om deze automatische vertalingen te controleren.

Is uw bed en breakfast gevestigd op een eiland maar is dit niet te zien op Bedandbreakfast.nl? Dit kunt u gemakkelijk oplossen. Log eerst in op de eigenarenservice en volg deze stappen:

  • Ga naar ‘Mijn vermelding’ > ‘Contactinformatie’.
  • Vul onder de adresgegevens bij ‘Eiland’ de naam in van het eiland waar u gevestigd bent.
  • Klik op ‘Opslaan’.

Uw bed & breakfast wordt nu voortaan getoond bij de B&B’s op dit eiland.

Aanmelden

Ga naar www.bedandbreakfast.nl/aanmelden en kies de vermelding die u wenst. U kunt zich direct aanmelden via het online aanmeldformulier.

Als uw plaatsnaam niet voorkomt in de lijst, klik dan op de link bij ‘Kunt u uw plaatsnaam niet vinden in bovenstaande lijst?’ U kunt nu zelf uw plaatsnaam invullen en verdergaan met de aanmelding. Wij controleren de plaatsnaam en zorgen ervoor dat deze zo snel mogelijk wordt toegevoegd aan Bedandbreakfast.nl.

Na ontvangst van uw betaling en nadat u een aantal basisvereisten heeft ingevuld (waaronder kamers, kamerprijzen, foto’s en een omschrijving), wordt uw bed en breakfast direct getoond op Bedandbreakfast.nl. U ontvangt hiervan per e-mail een bevestiging.

Verzekering

Ja, het is van cruciaal belang dat uw bed & breakfast goed verzekerd is. Want hoe goed u de zaken in uw bed & breakfast ook voor elkaar heeft, u moet er toch rekening mee houden dat er iets mis kan gaan.

Uw B&B kan bijvoorbeeld schade oplopen door brand, storm, neerslag, blikseminslag, inbraak, ontploffing, vandalisme en diefstal. Ook kan een gast zich bezeren. In het laatste geval kunnen schadeclaims hoog oplopen.

Uw particuliere verzekering biedt niet voldoende dekking voor deze risico’s. Ook al handelt u niet bedrijfsmatig en bent u niet ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, een verzekeraar ziet uw B&B wel als een onderneming. U heeft dus zakelijke verzekeringen nodig.

Voor abonnees van Bed & Breakfast Nederland is er een exclusief collectief arrangement ‘Zaken Zekerplan’ waarin de belangrijkste verzekeringen voor B&B’s zijn opgenomen. Meer informatie over B&B-verzekeringen kunt u vinden op Bedandbreakfastverzekering.nl. Heeft u nog geen vermelding op Bedandbreakfast.nl? Neem dan voor meer informatie contact op met onze klantenservice.

De belangrijkste verzekeringen voor uw B&B zijn:

  • Aansprakelijkheidsverzekering
    Met een Aansprakelijkheidsverzekering is uw B&B beschermd tegen een aantal kosten waarvoor u door uw gasten of anderen financieel aansprakelijk kunt worden gesteld. Een aansprakelijkheidsverzekering voorkomt hoge kosten en beschermt u tegen schadeclaims.
  • Inventarisverzekeringinventaris
    Een Inventarisverzekering verzekert de inventaris van uw B&B tegen bijvoorbeeld brand, storm, neerslag, blikseminslag, inbraak, ontploffing, vandalisme, diefstal. Maar ook tegen schade toegebracht door gasten, uzelf of personeel (zoals het omstoten van een dure Chinese vaas).
  • Rechtsbijstandverzekering
    Als B&B-eigenaar is het belangrijk om u te beschermen tegen juridische conflicten. Denk aan de kosten van een advocaat, proces, reis- en verblijfkosten en incassokosten. Met een zakelijke rechtsbijstandverzekering kunt u een beroep doen op deskundige rechtsbijstand.

Voor abonnees van Bed & Breakfast Nederland is er een exclusief collectief arrangement ‘Zaken Zekerplan’ waarin deze drie verzekeringen zijn opgenomen. Meer informatie over B&B-verzekeringen kunt u vinden op Bedandbreakfastverzekering.nl. Heeft u nog geen vermelding op Bedandbreakfast.nl? Neem dan voor meer informatie contact op met onze klantenservice.

Bed & Breakfast Nederland werkt al vele jaren samen met tussenpersoon Floris’Hand. Als onafhankelijk adviseur met een grote expertise in de B&B-markt helpt Floris’Hand u graag om uw B&B zo goed mogelijk te verzekeren. Dat doet zij in samenwerking met schadeverzekeraar Avéro Achmea.

Voor abonnees van Bed & Breakfast Nederland is er het exclusieve collectief arrangement ‘Zaken Zekerplan’ met de volgende verzekeringen: aansprakelijkheidsverzekering, inventarisverzekering, rechtsbijstandverzekering.  Meer informatie over B&B-verzekeringen kunt u vinden op Bedandbreakfastverzekering.nl. Heeft u nog geen vermelding op Bedandbreakfast.nl? Neem dan voor meer informatie contact op met onze klantenservice.